Xar0n Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei, jeg tok 3Dmark06 testen etter et tips fra komplett.no sitt info senter. Jeg feilsøket etter hvorfor pcen var ustabil så ser jeg dette alternativet: 7:e: Periodisk feil/fremkalle feilen (3Dmark looping) Hvis maskinen er ustabil og feilen er periodisk/bare oppstår en gang i blant kan det være greit å fremkalle feilen ved å "presse maskinen til å jobbe". Bruk gjerne Benchmark programmer som for eksempel 3Dmark. Når man kjører dette kan det ofte føre til at feilen dukker opp raskere/maskinen krasjer. Det kan derfor være nyttig for å se om det man tester hjelper eller ikke. Hva skal jeg gjøre nå, nå som jeg vet at pcen kræsjer under 3Dmark06 testen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Dersom info i profilen din er korrekt, så vil jeg tipse deg om å fjerne den ene RAM-brikka slik at systemet kjører i dual-channel. Kontroll-spørsmål: Kjører du "stock" eller overklokket..? (CPU, RAM, GPU). Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Dersom info i profilen din er korrekt, så vil jeg tipse deg om å fjerne den ene RAM-brikka slik at systemet kjører i dual-channel.Kontroll-spørsmål: Kjører du "stock" eller overklokket..? (CPU, RAM, GPU). 7309145[/snapback] Jeg har ikke overklokket, så jeg kjører "stock" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg har ikke overklokket, så jeg kjører "stock" 7309253[/snapback] Har du prøvd å ta ut den ene minnebrikka? (Som står i "single channel"). Er det 3 identiske minnebrikker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå