Konac Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) er kunde hos Briiz men suporten der...... ja jeg sier ikke mer -) Modemet jeg fikk fra Briiz er en Jensen scandianiva voIPGWBT og ruteren min er en SMC 2804WBR - hva gjør jeg for å få dette til og fungere sammen - voip modemet fungerer flott uten ruteren men når jeg kobler modemet til lan port på ruteren er det null kontakt. - så hvordan går jeg frem? Endret 18. november 2006 av Konac Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Lest Nettikette'n darkness| refererer til? ....emnefeltet klart og tydelig beskriver hva hele tråden handler om på en lettforklarlig måte. Eksempel: Koble SMC2804WBR-router mot IP-adapter fra Briiz? Dessuten, koble IP-adapteret mellom ditt ADSL-modem og SMC'n. - Kabelen fra ADSL-modemet til WAN på IP-adapter fra Briiz. - Kabelen fra LAN på IP-adapter fra Briiz til WAN på SMC'n. Se forøvrig: http://www.briiz.no/BRIIZReg/faq_oppkobling.asp Lenke til kommentar
Konac Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 mm veldig bra med linken til briiz - bortsett fra at forklaringen til Briiz sier ikke noe om hvordan en event ruter (som ikke er med på tegningen) bør konfigureres dersom en kobler jensen voip modemet til lan porten på en ruter. Briiz suporten mente forøvrig at jeg burde kaste smc ruteren og heller koble pcn til lan utgangen på jensen modemet - veldig bra tips bortsett fra at jeg har pc koblet opp trådløst mot smc ruteren og jensen modemet er ikke trådløst - Så... hvordan kan jeg sette opp ruteren slik at jensen modemet kommer i gjennom? er det noen der ute som har en smc ruter av samme type og som tilfeldigvis har et voip modem koblet til lan porten ? og som kunne tenke seg og gi meg noen tips? har forøvrig enablet dmz på ruteren og lagt inn en ip adr samt slått av dhcp på jensen voip modemet og lagt inn samme ip adr som på dmz hva mer kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå