el_cash Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ja, som emnetittel sier så er jeg ute etter en sjokoladeglasur til brownies. Det er ikke snakk om vanlig melis-og-kakaoglasur, men noe som er fastere, mer sjokoladeaktig, helst. Har to plater med lys kokesjokolade, men å smelte disse og ha rett på browniesene blir ikke særlig pent og delikat. Noe jeg kan blande rett i den smeltede kokesjokoladen for at den skal bli litt mer føyelig og delikat, kanskje? Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Ja, som emnetittel sier så er jeg ute etter en sjokoladeglasur til brownies. Det er ikke snakk om vanlig melis-og-kakaoglasur, men noe som er fastere, mer sjokoladeaktig, helst. Har to plater med lys kokesjokolade, men å smelte disse og ha rett på browniesene blir ikke særlig pent og delikat. Noe jeg kan blande rett i den smeltede kokesjokoladen for at den skal bli litt mer føyelig og delikat, kanskje? Tips mottas med takk! 7308990[/snapback] Er ikke sikker på om det blir noe bedre av den grunn, men hva med å blande inn litt fløte i den smeltede sjokoladen? Tror jeg husker at mamma pleide å gjøre det når hun lagde sjokoladeglasur Edit: Leif Endret 18. november 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Takker for tipset, AgentP. Antar at fløtevarianten er langt bedre enn melisglasur, som ellers dessverre er alt for vanlig. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hvis du i tillegg har litt kaffe oppi glasuren tror jeg den skal bli god. - Et par spiseskjeer bare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hvis du i tillegg har litt kaffe oppi glasuren tror jeg den skal bli god.- Et par spiseskjeer bare. 7311084[/snapback] Bare husk å gjøre den sterk nok mye pulver, lite vann. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Gode råd du har fått ovenfor her.Både kaffe og fløte kan brukes med gode resultater. Selv drysser jeg bare over litt melis.Enkelt men godt. Endret 20. november 2006 av asoris Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jeg tok en liten skvett fløte og masse lys kokesjokolade og varmet opp og blandet godt sammen, med en teskje eller to instant coffee. Helte moroa over browniesen, lot den ligge natten over i kjøleskapet, og dermed var den supergod dagen etter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå