Gå til innhold

Hva slags sjokoladeglasur til brownies?

el_cash

Anbefalte innlegg

Ja, som emnetittel sier så er jeg ute etter en sjokoladeglasur til brownies. Det er ikke snakk om vanlig melis-og-kakaoglasur, men noe som er fastere, mer sjokoladeaktig, helst. Har to plater med lys kokesjokolade, men å smelte disse og ha rett på browniesene blir ikke særlig pent og delikat. Noe jeg kan blande rett i den smeltede kokesjokoladen for at den skal bli litt mer føyelig og delikat, kanskje?

Tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Ja, som emnetittel sier så er jeg ute etter en sjokoladeglasur til brownies. Det er ikke snakk om vanlig melis-og-kakaoglasur, men noe som er fastere, mer sjokoladeaktig, helst. Har to plater med lys kokesjokolade, men å smelte disse og ha rett på browniesene blir ikke særlig pent og delikat. Noe jeg kan blande rett i den smeltede kokesjokoladen for at den skal bli litt mer føyelig og delikat, kanskje?

Tips mottas med takk!  :)

7308990[/snapback]

Er ikke sikker på om det blir noe bedre av den grunn, men hva med å blande inn litt fløte i den smeltede sjokoladen? Tror jeg husker at mamma pleide å gjøre det når hun lagde sjokoladeglasur :hmm:

Edit: Leif

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvis du i tillegg har litt kaffe oppi glasuren tror jeg den skal bli god.

- Et par spiseskjeer bare.

7311084[/snapback]

Bare husk å gjøre den sterk nok :love: mye pulver, lite vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...