_tHokA_ Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg må snart bytte ut DVD-brenneren på min bærbare. Den er ikke helt stabil lengre. Da jeg sjekket "utvalget" på brennere så fant jeg ut at de har både vanlige med skuff som kommer ut, og slot-in brennere. Jeg tenkte først at det var veldig greit med slot-in, for det er jo så fort gjort å klare å få knekt den skuffen i vanlige brennere. Men er det andre her inne med andre meninger om dette? Slot-in: Ulemper: - 100kr dyrere Fordeler: - Får ikke ødelagt "skuffen", siden den ikke er der Vanlig med skuff: Ulemper: - Skuffen kan knekke Fordeler: - Billigere - Mest normale Endret 18. november 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Fordeler med Slot-in: Det ser kult ut (vet, dårlig argument) Slipper tiden det tar ekstra for skuffen å gå inn og ut Ulemper med Slot-in: Lett å knekke platene som ska inn/ut Muligens mer utsatt for støv/fukt/o.l. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 etter hvert kan/vil det samle seg støv på den filtbilten som sitter i åpningen på slot-in-drivene som er ment å beskytte det som sitter innenfor mot støv, som kan ripe opp platene som går inn og ut. På min bærbare vil en slot-in brenner ikke gå i ett med kabinettet, fordi kabinettet har en skråkant nederst, og det hører til ett spesielt "lokk" til å skru fast foran på den vanlige skuff-brenner som man setter inn. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei. Jeg har slot-in på min Zepto Znote 6214W. Jeg er veldig fornøyd. Den bråker litt når jeg putter i en CD eller DVD. Tror neppe det er no enkelere å knekke en CD slik som en annen sier lengere oppe Har du noen gang prøvd å knekke en CD? Det skal litt til Slot-in kan ikke spille av sånne mini-CDer. Jeg fikk driverne til mitt webcam på sånn mini-CD og måtte til naboen for å få lest den av og lagt de på USB-minne. Her er min fordel mot ulempe liste: Fordeler: Penere å se på. Praktisk og lettvint. Ingen fare for at du ødelegger skuffen Ulemper: Noe kan kile seg inni der som du ikke får ut. Den bråker litt når den tar imot CDer. Den tar ikke sånn liten mini-CD. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 etter hvert kan/vil det samle seg støv på den filtbilten som sitter i åpningen på slot-in-drivene som er ment å beskytte det som sitter innenfor mot støv, som kan ripe opp platene som går inn og ut. På min bærbare vil en slot-in brenner ikke gå i ett med kabinettet, fordi kabinettet har en skråkant nederst, og det hører til ett spesielt "lokk" til å skru fast foran på den vanlige skuff-brenner som man setter inn. 7309535[/snapback] På min bærbare så går det en kant langs hele bunn av maskinen. Blir kanskje litt stygt da jeg bytter CD-rom det da? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 kanten på maskinen min skrår innover slik at en slot-in vil stikke ut i nerkant. På din vil den fortsatt gå i ett med kabinettet, så det er ikke sikkert det blir noen case Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Men trenger nå en liten opp summering av dette. Hva er egentlig best nå av slot-in brenner eller brenner med skuff? Slot-in ser jo greiere ut da, slipper den skuffen som spretter ut bare man ser på knappen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå