Gå til innhold

Bilder borte fra SD-minnekort. Hvordan få tilbake?

Sjefern

Anbefalte innlegg

Mens jeg var på ferie nå tok jeg en del bilder med min Canon s80. I det har jeg et Twinmos ultra-x 2GB sd-kort. Mens jeg var ute på en tur begynte kameraet å blinke at det var lite batteri igjen.

Jeg tok et par bilder til før det kort tid etter stod at det var en feil med minnekortet på skjermen?? Så slo kameraet seg av pga lite strøm.

Jeg gikk så tilbake til hotellet og ladet opp batteriet igjen og prøvde å overføre bildene fra kameraet til min bærbare pc. Dette funket ikke. "ingen bilder å overføre" eller noe slikt får jeg som feilmelding. Går jeg inn på kameraet som kommer opp som partisjon ser kameraet helt tomt ut.

Men når jeg sjekker på kameraet er det fremdeles muligheter for å formatere kortet. Jeg får også beskjed om hvor mye av kortet som er opptatt. Står at jeg har brukt litt over 400mb. Men jeg vil selvfølgelig ikke formatere før jeg har fått bildene mine ut derfra.

Når jeg stikker kortet inn i kortleseren til den bærbare pcen får jeg vanligvis opp en ekstra minnekort-partisjon som heter "CANON_DC". Men når jeg stikker inn dette kortet skjer det ingenting annet enn at jeg får den vanlige lyden fra XP som bekrefter at jeg puttet inn et kort.

Det ser altså ut som om ett eller annet skjedde med kortet fordi jeg hadde lite strøm på kameraet når jeg tok de siste bildene. For bildene må jo være der enda? Jeg ser jo på kameraet at jeg har brukt 400mb av kortet. Men når jeg putter inn kortet direkte inn i maskinen skjer det altså ingenting annet enn en lyd.

Så hva kan jeg gjøre nå? Håper noen vet hvordan jeg skal løse dette. Jeg har ikke råd til å dra tilbake til Hong Kong å ta nye bilder :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virket jo som det perfekte programmet :) Men jeg får jo ingen partisjon å søke i når jeg stikker inn kortet i dataen. Hvis jeg plugger i kameraet med ledingen får jeg jo opp en slags partisjon, men det er bare av et kamera som heter "canon s80" og programmet gir meg ikke mulighet til å søke i det :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...