Gummun Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 I dag våknet jeg altså opp til mitt første problem med min selvbygger-sigøyner-pc.. Det som skjer: Maskinen booter som vanlig. loade-skjermen til widows kommer også som vanlig og windows loader som det skal. Idet windows er ferdigloadet, altså idet bildet skal skifte til desktopen,(har bare en bruker) blir skjermen svart og går inn i "digital power saving mode". Lyset nederst på rammen skifter fra blått, til gult. Jeg kan høre oppstartartslydene til windows som vanlig, men ser altså ikke en dritt. Hardware eller software relatert tro? dette har jeg tenkt på: Skjermkort:Skjermkortet er ikke overklokket men har vært det tidligere. Kan det ha gått varmt pga støv eller lignende? Syns dette ville være rart da windows klikker på samme sted hver gang. Ram: har litt mye strøm på rammen(2,8) men de skal jo tåle det Hadde brikkene(eller en) vært defekte ville vel ikke pcn ha boota? samme tenker jeg om CPU. PSU: Kan den ha tatt kvelden da? og begynt å sende mindre strøm? er jo 500w+ så burde holde i lange baner til mitt system (se specs i underskrift). Eller er det rett ogslett noe i windows som er galt? Dama jobber i helga og jeg hadde gleda meg til futurama og litt wow, så all hjelp tas imot med stoor takk! Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Det vanlige her er vel at man har stilt skjermen på for høy oppløsning/for høy Hz. Prøv å gå inn i safe mode og endre der (evt. avinstallere driverene til skjermkortet ditt) før du booter som normalt Endret 18. november 2006 av Saiko Lenke til kommentar
Gummun Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Det vanlige her er vel at man har stilt skjermen på for høy oppløsning/for høy Hz. Prøv å gå inn i safe mode og endre der (evt. avinstallere driverene til skjermkortet ditt) før du booter som normalt 7308903[/snapback] Takk for svar! Har ikke rørt innstillinger av noe slag og det har jo funka helt fint intill i dag. Oppløsning er 1600x1050, som er skjermens optimale oppløsning på 60hz.. Skal prøve å slette/oppdatere skjermdrivere.. EDIT: Avinstallerte gammel driver i safemode og maskinen startet da som normalt! installerer nå ny driver! Case closed altså! Takk for hjeplen! Endret 18. november 2006 av Gummun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå