Gå til innhold

160km/t i 80 sona forbi ein fotoboks?

S61N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står elgen i ro i timesvis, forflytter den seg ikke`?

Poenget mitt er at slik total idiotkjøring ikke bør finne sted på andre steder enn på bane..

7311540[/snapback]

her er ikkje elg her, og hjorten befinner seg nesten aldri i tunnel, derfor kjørte eg gjennom et par ganger for å sjekke, uansett så er det så god sikt at man ser om hjorten er der. Og da kan man bremse ned. Det var heller ikkje snakk om timesvis, det var minutter

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Som eg tidligere skrev, eg kjørte gjennom 2 ganger og sjekket om det var folk(med eller uten refleks), dyr(elg whatever) og biler med motorstopp før eg kjørte gjennom. Området var opplyst, det var fint føre, det var god sikt... Eg såg dermed ikkje noke problem med å risikere mitt eget liv ved å ligge i 185 på den strekka.

7311522[/snapback]

Hvordan metode brukte du for å avtale med elgen at han ikke måtte gå over veien ?

Og du ser vel ikke noen problem med å styre en rullestol ved hjelp av et sugerør, pisse ved hjelp av kateter og bli matet av en pleier på et gamlehjem ?

Lykke til.

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar
Som eg tidligere skrev, eg kjørte gjennom 2 ganger og sjekket om det var folk(med eller uten refleks), dyr(elg whatever) og biler med motorstopp før eg kjørte gjennom. Området var opplyst, det var fint føre, det var god sikt... Eg såg dermed ikkje noke problem med å risikere mitt eget liv ved å ligge i 185 på den strekka.

7311522[/snapback]

Hvordan metode brukte du for å avtale med elgen at han ikke måtte gå over veien ?

Og du ser vel ikke noen problem med å styre en rullestol ved hjelp av et sugerør, pisse ved hjelp av kateter og bli matet av en pleier på et gamlehjem ?

Lykke til.

7311555[/snapback]

Elgen var ikkje i tunnelen! Er et så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Hm, moralen er altså at så lenge ingen ser deg, og så lenge du er rimelig sikker på at du ikke vil skade andre enn deg selv, er det helt ok å bryte trafikkreglene så til de grader?  :dontgetit:

7311552[/snapback]

Eg synst det er ok ja...

7311578[/snapback]

Dette er en fin holdning å ha med seg videre i samfunnet. Jeg er glad du ikke er rollemodell for noen i min familie. :(

Lenke til kommentar

Står elgen i ro i timesvis, forflytter den seg ikke`?

Poenget mitt er at slik total idiotkjøring ikke bør finne sted på andre steder enn på bane..

7311540[/snapback]

her er ikkje elg her, og hjorten befinner seg nesten aldri i tunnel, derfor kjørte eg gjennom et par ganger for å sjekke, uansett så er det så god sikt at man ser om hjorten er der. Og da kan man bremse ned. Det var heller ikkje snakk om timesvis, det var minutter

7311550[/snapback]

Skjønner ikke at du i det hele tatt tar deg bryet med å forsvare deg selv...slikt kan ikke forsvares.. Og de usaklige argumentene dine kan du spare deg for.."her finns ikke elg og det var snakk om minutter". Elgen forflytter seg fort skal jeg love deg, har en onkel som har kjørt som yrkessjåfør i alle år, og er derfor en erfaren sjafør. Han fikk en elg gjennom frontruten på steder der det er "trygt", poenget er at du ALDRI kan være sikker på slikt.

Ta til vett da mann

Lenke til kommentar
Hvordan har det seg sånn at 18 åringer er så mye flinkere enn andre å kjøre bil egentlig ?  :hmm:

7311612[/snapback]

Viss der er meg du sikter til er eg ikkje flinkere, men eg tar større sjangser, Eg har selvfølgelig ikkje noken grunn til det utenom at eg har lyst.

Der var ikkje elg så enkelt er det. Man ser elgen i en tunnel. Og den var ikkje der. du ser flere km rett fram. og der var ingen elg.

Lenke til kommentar
Hvordan har det seg sånn at 18 åringer er så mye flinkere enn andre å kjøre bil egentlig ?  :hmm:

7311612[/snapback]

Viss der er meg du sikter til er eg ikkje flinkere, men eg tar større sjangser, Eg har selvfølgelig ikkje noken grunn til det utenom at eg har lyst.

Der var ikkje elg så enkelt er det. Man ser elgen i en tunnel. Og den var ikkje der. du ser flere km rett fram. og der var ingen elg.

7311687[/snapback]

Huff huff huff....Voks opp, og vis at du er gammel nok, også i hodet, til å besitte førerkort!

Du skriver at du tar større sjanser.. Hvorfor gjør du det, er det så morsomt at det er verdt å risikere ditt og andres liv? for det er nettopp det du gjør når du handler slik i trafikken..

Lenke til kommentar

Nope, plussgrader i tunnell.

Men korleis kan eg sette andres liv i fare, når der ikkje var noken?

Eg ser det slik at eg tar sjangser som eg føler er sikre nok. Bilen skal under ideelle forhold klare seg. Eg burde og klare å holde bilen stabil i 185 rett frem. Derfor tar eg sjangsen. Hadde det vert andre der hadde eg låge i 90 som eg stort sett gjer.

Lenke til kommentar

Eg ser det slik at eg tar sjangser som eg føler er sikre nok. Bilen skal under ideelle forhold klare seg. Eg burde og klare å holde bilen stabil i 185 rett frem. Derfor tar eg sjangsen. Hadde det vert andre der hadde eg låge i 90 som eg stort sett gjer.

7311757[/snapback]

Hehe...blir så provosert at jeg får ikke sagt det!

Is forekommer i tunell, ingen regel at det alltid er plussgrader.

"Hadde det vert andre der hadde eg låge i 90 som eg stort sett gjer" Takk, nå fikk jeg det bekfreftet, du ER helt idiot! Du bare MÅ bryte trafikkreglene? :mad:

Lenke til kommentar

Vel, jeg går ut fra at du gladelig hadde gått rett til fengsel med et smil, om du hadde blitt tatt? Eller burde veitrafikkloven åpne for slik kjøring? Kanskje man skulle sette inn en ekstra paragraf som sier at hvis man er rimelig sikker på at veibanen er fri, og at det ikke befinner seg elg i området, blir fartsgrensene automatisk opphevet.

Mulig det er enklere å bare la fartsgrensene være opp til hver enkelt sjåfør egentlig. Da slipper vi alt styret med fartskontroller også... Huff :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

7311757[/snapback]

en dag kan de skje. håper du mister lappen snart så ikke du er en fare for trafikken lenger.

Lenke til kommentar

Det er slike luringer som popper opp i denne tråden som gjør det så vanvittig utrygt å kjøre bil i dette landet - selv i lovlig hastighet.

Hvis jeg kjører stille og fredelig gjennom en tunnell i 80 km/t så vil jeg helst ikke ha en fjortiss som nettopp har fått lappen opp i ræva mi - i 180 km/t... Og hvis idioten ikke treffer meg, men tunnellveggen så det blir brann, så er det sikkert gøy for turistbussen som senere kommer og kjører rett inn i den brannen. Eller kanskje det er en annen fjortiss som kjører i 180 km/t som plutselig oppdater brannen først?

Er en grunn til at fartsgrenser finnes. Respektér dem. Vil du kjøre idiot så dra til bane eller dra til Tyskland og kjør i full fart der det er fri grense.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...