Gå til innhold

160km/t i 80 sona forbi ein fotoboks?

S61N

Anbefalte innlegg

Han hadde hatt lappen i 10 timar.

Ikkje bra  :nei:  :thumbdown:

7308739[/snapback]

Dette er jo et virkelig *grovt* lovbrudd. Alle vet at man egentlig ikke lærer å kjøre skikkelig før man har hatt lappen en stund - håper han mister lappen for mange år fremover.

Egentlig hadde det vært å håpe at slike folk kjørte seg ihjel snarest mulig (uten å skade andre i prosessen) da det bare er et tidsspørsmål før de ødelegger livet til noen andre.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uansett så kjem fotoboksen veldig fort i den farten, så absolutt altfor fort

7311258[/snapback]

Det gjør den så langt fra, fotoboksen står stille og fartsgrensene gjelder fordet, og de er garantert ikke 160 :)

Faktum er at man kan jo fint glemme seg av (ikke i 160), men den unnskyldningen holder ikke i justissystemet.

Man har lappen på prøvetid det første (og andre?) året når man har fått den, klarer man å miste den på under 12 timer etter å ha fått den er man ikke skikket og vil nok miste lappen i minst et års tid vil jeg tro (og prikker etc).

Lenke til kommentar

Var vel ikkje tilfeldigvis ein tunnel i Rogaland? Kjører du så fort at du ikkje får med deg eit skilt som varslar om ATK er det eit greit teikn på at farten er ein smule for høg.

Me kan sjølvsagt dømme personen, eg har sjølv kjørt i 150 km/t i 80-sone, men var 100% sikker på at det ikkje fantes politi eller ATK i nærheten. Denne personen er rett og slett dum når han kjører i 160 i 80-sone 10 timar etter at han har fått lappen. Skal du kjøre fort (ikkje ein oppfordring) så for guds skuld ha kontroll på kva veg du kjørar på. Han fekk seg ein fortent lærepenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
spør du meg burde det vært 10 år istedenfor 2 år uten lappen når man åpenbart ikke tar hensyn til noen andre enn dem selv. Kan vel ikke akkurat kalle det forsvarlig kjøring av en 18-åring?

Siden det var 80 sone regner jeg med at det minst var motorvei klasse B eller i hvertfall ikke tettbebygd strøk, og da ser jeg ikke problemet med høy fart.

7311135[/snapback]

Ser at det er flere som skulle vært uten lappen her. Vent til du får barn i bilen og blir påkjørt av en 18 åring i 160 som mener han har full kontroll, da kan vi snakkes og sjekke om du har forandret holdning.

Mener du at alle kan kjøre så fort dem bare vil så lenge hver og enkelt "føler" det er forsvarlig ?

80 sone betyr absolutt ikke motorvei.

7311198[/snapback]

du er bare 16 mathias. så klart din forståelse av trafikkbildet er inspirert av need for speed most wanted eller noe. men vit at 160km i timen av en uerfaren sjåfør er livsfarlig. hvorfor tror du vi har fartgrenser? for å være jævlige? hold deg på bane om du vil kjøre fort.

Lenke til kommentar

Kjører du 35 km/t over fartsgrensa i ei 80-sone er straffen 7800,- kroner, du mister lappen, må ta oppkjøringa på nytt og får 15 dagar i fengsel. Kor lenge er eg ikkje sikker på, men minst eit år vil eg tru. Her er det snakk om 80 km/t over fartsgrensa, ein rimeleg kraftig overtramp.

Han må nok vente seg ei kraftig bot (10 000 som er maks?), fengsel nokre veker og mister lappen minst eit år.

Lenke til kommentar

Så flott at han ble tatt! :w00t: Håper han får en saftig bot og at han holdes vekke fra veiene i maaange år!

Når han begår et så grovt lovbrudd såpass kort tid etter å ha kjørt opp, og dermed har så si null kjøreerfaring, må det jo være noe fundamentalt galt me personen når han er så idiot at han setter andre personer i fare på denne måten.

Dette er jo et flott eksempel på at ATK fungerer :thumbup:

Endret av Bjorhus
Lenke til kommentar
Låg senest i 185 i går i ei 80-sone, forøvrig på ei bein strekning midt på natta der eg vet der er ingen ute og går, og eg er godt kjent. Men sånt gjer man da ikkje på veistrekninger der man ikkje er kjent, det er jo nesten å be om å miste lappen.

7311437[/snapback]

Mener du at det er noe å sitte å skryte over?? :nei:

Lenke til kommentar

Trur ikkje han var ute etter å skryte over det, har ein eigen tråd i denne kategorien for den slags.

Edit: Sjå der ja, hatt lappen ein månad og 185 i 80-sone, litt skummelt det. Sjølv om du har kontroll på strekningen har du aldri kontroll på kva som kan kome i vegen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Låg senest i 185 i går i ei 80-sone, forøvrig på ei bein strekning midt på natta der eg vet der er ingen ute og går, og eg er godt kjent. Men sånt gjer man da ikkje på veistrekninger der man ikkje er kjent, det er jo nesten å be om å miste lappen.

7311437[/snapback]

WoW! DU ER KUL! Du har hatt lappen i en halv måned og SKRYTER av idiotkjøring?

Stilig, du er jaggumeg helten min!

Og btw - Volvo'n min drar fra din anytime ;)

Lenke til kommentar

7311437[/snapback]

Mulig det er meg som er treg her, men hva er poenget med å gjøre dette? Det finnes vel lukkede baner for slikt? Hvordan kan du vite 100% sikkert at ingen befant seg i veikanten. Hva om noen hadde fått motorstopp, og var i ferd med å sette ut varselskilt? Jeg gremmes med tanken på at folk synes det er helt ok å gjøre dette. Hva skulle du sagt i retten hvis du mot formodning hadde truffet noen (og overlevd)? "Jeg vet jo at det aldri er noen som går på den strekningen, jeg er jo godt kjent." huff... :no:

Lenke til kommentar

Om eg skryter eller ikkje er vel egentlig et defenisjonsspørsmål, men det eg skrev var ikkje ment som skryt, så får de som vil, tolke det det som skryt...

Poenget mitt er at det er lett å bli fristet. Der eg kjørte er det ikkje ATK i tillegg til at det er ulovlig å ferdes der for folk pluss at eg kjørte gjennom et par ganger for å sjekke at det var tomt for folk. Møtende biler er det ingen problem å bremse ned for. Passerer selvfølgelig ikkje folk i 185. DET gjer eg ikkje. Uansett kom det ingen biler...

EDIT: Ulovlig for folk å ferdes, les: ulovlig for folk å sykle og gå

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

7311437[/snapback]

Jeg bruker å kjøre venstre gjennom en sving der jeg bor, for jeg er så godt kjent der og det kom ingen der sist.

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar
Om eg skryter eller ikkje er vel egentlig et defenisjonsspørsmål, men det eg skrev var ikkje ment som skryt, så får de som vil, tolke det det som skryt...

Poenget mitt er at det er lett å bli fristet. Der eg kjørte er det ikkje ATK i tillegg til at det er ulovlig å ferdes der for folk pluss at eg kjørte gjennom et par ganger for å sjekke at det var tomt for folk. Møtende biler er det ingen problem å bremse ned for. Passerer selvfølgelig ikkje folk i 185. DET gjer eg ikkje. Uansett kom det ingen biler...

7311486[/snapback]

Synes det er galt nok at du er så tåpen at du i det hele tatt skriver dette på et offentlig forum....

Huff, blir skremt!

Du kan heller aldri være sikker på alle variablene som kan oppstå, folk som er ute å går uten releks, og ikke minst dyr. Hvordan tror du det går om du treffer en elg i 185km/t?? Bruk hodet ffs!!

Lenke til kommentar

7311486[/snapback]

Synes det er galt nok at du er så tåpen at du i det hele tatt skriver dette på et offentlig forum....

Huff, blir skremt!

Du kan heller aldri være sikker på alle variablene som kan oppstå, folk som er ute å går uten releks, og ikke minst dyr. Hvordan tror du det går om du treffer en elg i 185km/t?? Bruk hodet ffs!!

7311499[/snapback]

Som eg tidligere skrev, eg kjørte gjennom 2 ganger og sjekket om det var folk(med eller uten refleks), dyr(elg whatever) og biler med motorstopp før eg kjørte gjennom. Området var opplyst, det var fint føre, det var god sikt... Eg såg dermed ikkje noke problem med å risikere mitt eget liv ved å ligge i 185 på den strekka.

Lenke til kommentar

Som eg tidligere skrev, eg kjørte gjennom 2 ganger og sjekket om det var folk(med eller uten refleks), dyr(elg whatever) og biler med motorstopp før eg kjørte gjennom. Området var opplyst, det var fint føre, det var god sikt... Eg såg dermed ikkje noke problem med å risikere mitt eget liv ved å ligge i 185 på den strekka.

7311522[/snapback]

Står elgen i ro i timesvis, forflytter den seg ikke`?

Poenget mitt er at slik total idiotkjøring ikke bør finne sted på andre steder enn på bane..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...