Gå til innhold

160km/t i 80 sona forbi ein fotoboks?

S61N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen faktorer jeg egentlig lurer på!

1. Hvordan er det mulig å unngå å se en fotoboks? En ting er jo at man får 98045 advarsler om ATK, før boksen dukker opp.

2. Er ikke vedkommende litt kjent i område å vet hvor fotoboksene står henne?

3. Har man hatt lappen i 10 timer skal man automatisk være litt forsiktig! Hadde det vert meg, ville jeg ha tatt en spaningsrunde der jeg isåfall skulle ha gjort det!

But remembe kids, speed kills!

Men det med straffa! Man kan få bot og fengsel for fartsovertredelser! Har en kompis som kjørte i 95 kmt i 50 sona med 125cc! Han fikk 16 dager betinget og 10 000 i bot. Så din kamerat kan vente seg myye bot, og noen uker i fengsel. 2 år uten lappen, og sure foreldre :p

Lenke til kommentar
spør du meg burde det vært 10 år istedenfor 2 år uten lappen når man åpenbart ikke tar hensyn til noen andre enn dem selv. Kan vel ikke akkurat kalle det forsvarlig kjøring av en 18-åring?

Siden det var 80 sone regner jeg med at det minst var motorvei klasse B eller i hvertfall ikke tettbebygd strøk, og da ser jeg ikke problemet med høy fart.

Lenke til kommentar

Ser du virkelig ikke problemet med 160 km/t i 80-sone etter å ha hatt lappen i 10 timer? Da bør du virkelig bli litt opplyst om farene rundt høy fart. Utifra profilen din har du 2 år på å bedre forståelsen for risikoen ved å kjøre bil før du selv skal ut.

Skal innrømme at jeg liker også å kjøre fort, men jeg prøver å vise måtehold. 160 synes jeg er drøyt for norske veier, med unntak, selvfølgelig. Etter at jeg fikk lappen og har hatt litt tid i trafikken, så er det som regel én tanke som gjør at jeg holder meg på matta: Vil jeg virkelig ha andres liv på samvittigheten, bare fordi jeg selv har det travelt eller vil kjøre fort for moroskyld?

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
spør du meg burde det vært 10 år istedenfor 2 år uten lappen når man åpenbart ikke tar hensyn til noen andre enn dem selv. Kan vel ikke akkurat kalle det forsvarlig kjøring av en 18-åring?

Siden det var 80 sone regner jeg med at det minst var motorvei klasse B eller i hvertfall ikke tettbebygd strøk, og da ser jeg ikke problemet med høy fart.

7311135[/snapback]

Ser at det er flere som skulle vært uten lappen her. Vent til du får barn i bilen og blir påkjørt av en 18 åring i 160 som mener han har full kontroll, da kan vi snakkes og sjekke om du har forandret holdning.

Hvis det er mitt barn du dreper så er fengsel og bot noe av det siste du trenger å bekymre deg for.

Mener du at alle kan kjøre så fort dem bare vil så lenge hver og enkelt "føler" det er forsvarlig ?

80 sone betyr absolutt ikke motorvei.

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...