Kirchhoff Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Vi trengte nytt hk. Jeg byttet og satte alt sammen. Men første problem. hket tror at cpu er cpuen osm sto i hketfør og klokker det ned, klokker det opp igjen men da henger ikke rammen med. Jeg har prøvd å resette bios ved å ta ut batteri i ca 30 min. Men virker som den ikke ville resette seg. hket er et billig asrock socket a kort med ddr266 ram Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hvilket ASRock hk er det? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 k7vt4a+ KJøpt brukt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Du må sannsynligvis sette divider på RAM slik at den kjører på lavere busshastighet enn CPU. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 det som er problemet er jo at rammen ikke kan gå lavere enn ddr266, og siden den tenker på cpu fsb som overklokking så drar den ram med seg og derfor takler ikke rammen det. Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Man må som regel formattere harddisk når man bytter hovedkort. Særlig hvis det er forskjellig chipset og slikt. Eneste gangen jeg slapp var da jeg byttet fra nForce4 basert til et annet nForce4 basert. Da funket maskingen etterpå, men ikke helt knirkefritt. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 JEg fikk det til ved å bytte ut den ene 512 mb ddr266 til 2x256 mb ddr400. tror ikke ddr266 brikker støtter høyere cpu fsb enn 133mhz. rammen kjører 199 mhz. skal se om jeg kan overklokke litt i tilleg, har svak psu da. men takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå