Predecessor Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg har en HP Omnibook 6100 som jeg har anskaffet et Icecube Firewire kabinett. I tillegg har et Billionton 1394 Firewire Cardbus adapter. Jeg prøver å få partisjonert denne 120Gb disken i to enheter henholdsvis 70Gb og 40+Gb, så får jeg feilmelding om at formateringen feilet. Det samme gjelder hvis jeg kjører hele disken som en partisjon. Jeg har snart prøvd alt som er. Jeg kan nevne noe av det jeg har prøvd uten resultat: Win XP Pro med SP.1 avinstallerte dette, formaterte og inn med Win 200o Pro med SP.3 (Selvølgelig på maskinens innebygde HD) Oppdater BIOS på HP Omnibook Oppdatert eventuelle drivere til Firewire adapteret Lastet ned siste versjon av DirectX 8.1 Sjekket Jumper på HD (kjører uten jumper) Testet PC card adapteret mot et DV kamera, Dette fungerer OK. Testet PC card adapter og Firewire HD mot en Compaq Armada 700 m/Win XP Pro fungerer. Testet det samme mot en stasjonærmaskin med Win2K som også fungerer. Ut i fra testene mot disse maskinene får jeg jo bekreftet at både PC card adapteret og Firewiredisken fungerer, så jeg tror ikke feilen ligger her. Enten så gjør jeg en gedigen "fingerfeil" eller så er det feil på HP maskinen. Jeg fant disse linjene hos Western Digital, men det gjelder kanskje kun deres egne firewire disker. Hva mener de med signatur? Note: In Windows 2000, every device must have a signature assigned to it. The first time you run Disk Management with a new drive in the system, Windows prompts you to write a signature to the drive. If it doesn't, or if the drive is showing but the option for partitioning is unavailable, the drive needs a signature written to it. To do this, right-click on the disk. If no signature has been written to the drive, the option to write the signature will appear. Follow the Wizard instructions. Mer å lese HER Tar i mot tips med stor takk! Lenke til kommentar
Sir.Roger Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har du prøvd å formatere disken fra oppstarten slik at du skal "bruke den som system disk" late som om at det er disken som skal få os`et. Funket hos meg. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 23:13, skrev Sir.Roger:Har du prøvd å formatere disken fra oppstarten slik at du skal "bruke den som system disk" late som om at det er disken som skal få os`et. Funket hos meg. Hei, og takk for svaret! Jeg er en smule liten akkurat nå, men vil du utdype det litt nærmere? Mulig jeg skulle vært i sengen i stedet. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå