Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vifte inne i bilen virker ikke mere..

molland

Anbefalte innlegg

Hei

Ja, jeg har søkt i forumet, men fant ikke noe som "passet" meg. Jeg har en golf II 88 mod, igår slutta plutselig vifta inne i bilen å virke, prøvde fra 0-3 på styrken, men ikke noe skjedde.

Eneste som skjedde var att hoved lysene ble litt dimmet.. har sjekka sikringen både på varme apparatet inne i bilen og sikringen på radiatoren (vet ikke hvorfor, men sjekket den :) )

Alle sikringene var i orden. I forgår virket vifta som bare det, men dagen etter var det dødt. og jeg trenger den sårt :)

mvh

Frode M, golf digger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, en liten update

har nå målt med multimeter på kontakten til viftemotoren, den får bare utslag på den brune ledningen, ingen av de 3 andre. sammen om tenning / vifte er på.

Har målt alle kontaktene inni den ledningen som går inn på vifte motoren, og som sagt det er bare den ene som har utslag.

Målte også bak på bryteren, der er det rød/brun og gul ledning som gjorde utslag fra 0-3 på vifte bryteren inni bilen, ikke noe utslag på hvit(grå) og gul/sort kabelen.

Sikringer er sjekket. Håper det var litt mere forståelig for dere som har mere peiling eller meg :)

mvh Molland

Lenke til kommentar
Hei, en liten update

har nå målt med multimeter på kontakten til viftemotoren, den får bare utslag på den brune ledningen, ingen av de 3 andre. sammen om tenning / vifte er på.

Har målt alle kontaktene inni den ledningen som går inn på vifte motoren, og som sagt det er bare den ene som har utslag.

Målte også bak på bryteren, der er det rød/brun og gul ledning som gjorde utslag fra 0-3 på vifte bryteren inni bilen, ikke noe utslag på hvit(grå) og gul/sort kabelen.

Sikringer er sjekket. Håper det var litt mere forståelig for dere som har mere peiling eller meg :)

mvh Molland

7309899[/snapback]

Vifte bryteren pleier å være en svakhet på disse bilene!

Lenke til kommentar

Heisann

Takker for alle svar/tips

Men nå er saken løst :) det var motor vifta som var gåen. Den hadde nok kilt seg og brent.

også noen sikringer hadde vandret (etter att jeg hadde bytta og sjekka dem) Stereo'n slutta jo og å virke, men den gikk på samme sikring ser det ut til.

Men nå er dagen helt topp, vifta funker og stereo'n funker igjen ;) det var rett og slett lett som bare det å skifte den motoren, sette den om og vri mot klokka og voila der var den på plass og blåser som bare rakker'n

case closed :)

mvh M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...