molland Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei Ja, jeg har søkt i forumet, men fant ikke noe som "passet" meg. Jeg har en golf II 88 mod, igår slutta plutselig vifta inne i bilen å virke, prøvde fra 0-3 på styrken, men ikke noe skjedde. Eneste som skjedde var att hoved lysene ble litt dimmet.. har sjekka sikringen både på varme apparatet inne i bilen og sikringen på radiatoren (vet ikke hvorfor, men sjekket den ) Alle sikringene var i orden. I forgår virket vifta som bare det, men dagen etter var det dødt. og jeg trenger den sårt mvh Frode M, golf digger Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Bilen, er jo gammel, så motoren kan jo være gåen, eller iallefall børstene på motoren. Kan jo også sjekke formotstandene til vifta om de er i orden. Det er disse som styrer hastigheten på vifta når du skrur på hastighets brytern....... Lenke til kommentar
molland Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Hei, en liten update har nå målt med multimeter på kontakten til viftemotoren, den får bare utslag på den brune ledningen, ingen av de 3 andre. sammen om tenning / vifte er på. Har målt alle kontaktene inni den ledningen som går inn på vifte motoren, og som sagt det er bare den ene som har utslag. Målte også bak på bryteren, der er det rød/brun og gul ledning som gjorde utslag fra 0-3 på vifte bryteren inni bilen, ikke noe utslag på hvit(grå) og gul/sort kabelen. Sikringer er sjekket. Håper det var litt mere forståelig for dere som har mere peiling eller meg mvh Molland Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei, en liten update har nå målt med multimeter på kontakten til viftemotoren, den får bare utslag på den brune ledningen, ingen av de 3 andre. sammen om tenning / vifte er på. Har målt alle kontaktene inni den ledningen som går inn på vifte motoren, og som sagt det er bare den ene som har utslag. Målte også bak på bryteren, der er det rød/brun og gul ledning som gjorde utslag fra 0-3 på vifte bryteren inni bilen, ikke noe utslag på hvit(grå) og gul/sort kabelen. Sikringer er sjekket. Håper det var litt mere forståelig for dere som har mere peiling eller meg mvh Molland 7309899[/snapback] Vifte bryteren pleier å være en svakhet på disse bilene! Lenke til kommentar
molland Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Hei crazycooler, hvordan kan man finne ut om det er svikt i bryteren eller vifte motoren som det jeg beskrev over da? mvh Molland Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 koble på 12Vstrøm direkte på viftemotoren Et par lange ledninger fra batteri og rett inn burde funke Lenke til kommentar
molland Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Jo god plan men hvem av de 4 skal ha strøm inn og minus? ja, har ikke stor peiling på bil, derfor er det godt å ha dere mvh Molland Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvilke som skal ha er vanskelig å si. Du får nesten skaffe deg Haynes boka for din bil. Der står koblingsskjemaer og alt du skulle trenge til evnt. reparasjoner senere. Boka koster ca 200kr og er verdt sin vekt i gull Lenke til kommentar
molland Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Heisann Takker for alle svar/tips Men nå er saken løst det var motor vifta som var gåen. Den hadde nok kilt seg og brent. også noen sikringer hadde vandret (etter att jeg hadde bytta og sjekka dem) Stereo'n slutta jo og å virke, men den gikk på samme sikring ser det ut til. Men nå er dagen helt topp, vifta funker og stereo'n funker igjen det var rett og slett lett som bare det å skifte den motoren, sette den om og vri mot klokka og voila der var den på plass og blåser som bare rakker'n case closed mvh M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå