miros Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg har nylig flyttet innen samme by. Hadde bredbånd fra Canal Digital, men måtte ha fra Get der jeg flyttet. Jeg koblet først opp den bærbare pc-en, brukte installasjons-cden og koblet inn kabelen, og internett virket med en gang. Dagen etter skulle jeg koble opp den stasjonære pc-en, der får jeg ikke internett til å virke. Jeg får opp beskjed om at de ikke kan lage en ip-adresse til meg. Reparer-funksjonen gjør ingen forskjell. Jeg har prøvd å bruke installasjons-cden. Jeg har prøvd å logge inn som administrator og gjøre det samme. Jeg får fremdeles "ERROR 0" når Get-cden prøver å fikse problemet. Get-cden sier at problemet kan være pga problemer med nettverkskabelen eller nettverkskortet, og at jeg må reparere evt. feilmelding på disse. Kabelen fungerer, siden internett fungerer på den bærbare maskinen. Noen som har noen tips? Endret 19. november 2006 av miros Lenke til kommentar
ior Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Om det är så att du har ett av deras abbonemang där du bara får 1 ipaddress kan du lösa detta med att koppla på den bärbara datorn och köra ipconfig /release ( i start / run / cmd ). Då frigör du den ena Ipadressen du har blivigt tilldelad och bör således kunna koppla in din andra dator och komma på nät. Lenke til kommentar
miros Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Det løste seg ved å koble ut alle ledninger til modemet, la det være av i et par minutter, og så koble alt inn på nytt. Noen som vet hva som skjedde, fikk jeg ny ip-adresse eller noe? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Sikkert noe sånt som skjedde. Anbefaler deg å bruke en router når du har internet fra GET. da vil denne få tildelt den ene ipadressen som er tilgjengelig, og lage interne adresser til alle maskiner som kobles til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå