Gå til innhold

De beste shot'ene på byen

CurSe

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen tråder angående shots på forumet, så jeg må vel starte en selv for å finne ut hvilke shot'er dere liker best. Personlig så er det vel "færnett"(aner ikke hvordan det skrives) jeg drikker oftest på byen. Har fått inntrykk av at det er særdeles få som liker denne shot'en, men jeg liker den uansett. Det var noen som sa at den er noe av det sterkeste man kan få servert på byen, noen som kan bekfrefte/avkrefte det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvorfor ikke blande litt?

Dersom du er på byen med kamerater og det er din tur til å spandere, så er det ingenting som slår det å bestille en "Flatliner".

Denne består av:

To cl sambuca i bunn.

To cl tequila helles via en skje oppå sambucaen (slik at det ikke blander seg).

Avslutt så med åtte dråper tabasco. Tabascoen vil legge seg mellom sambucaen og tequilaen og vil se ut som små gullfisk som svømmer rundt i glasset ditt.

Alltid en fornøyelse å se på reaksjonen til kamerater etter at de har tømt glasset, spesielt de som ikke har smakt det før. Om det er godt? Nei, egentlig ikke, men det er uhyre effektivt, dessuten gir den en stor underholdningsverdi!

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

man får vel ikke kjøpt noe værre enn 40% på bar i norge vel (?) jeg kan ikke få meg til å huske å ha sett norsk 60...

uansett, Chartreuse 55% er en real jævel om noen har lyst på et lite eventyr neste gang.

ellers så er nok tequila suicide den som svir mest

Lenke til kommentar

Tja, går ikke av veien for en Pisang Ambon heller jeg, men for ALL DEL ikke for mange! :-D

En annen type shot som kan være en oppfrisker innimellom øl'ene som har litt mindre risiko for kadesefaktor er jo Fishermanshot. Frisk, god og holder ikke mer enn en 20-25%. Mener å huske at det finnes en som heter Sailor også, samme smak men holder 40%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...