Gå til innhold

Trenger hjelp til HDD og DVD-holdere.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å planlegge et kabinett som skal lages fra bunnen av av tre. Det jeg står fast på er imidlertid festeordningen av disker og DVD-rom. Har tenkt på patentbånd som kan strekkes fra "taket" og ned, men dette blir nok ikke sterkt nok. Fra det gamle kabinettet har jeg en løs 3,5"-holder som jeg kan bruke, men jeg har ikke noe som kan brukes til DVD-rommen. Idéer?

Jeg er fattig, så helst ikke kom med noen dyre greier ...

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk hullplater, også kalt BMF Beslag. noen av disse passer hullene til HDD tror jeg. Har sett en worklogg med slike til HDD som HDD var festa med hulla som var i platene. :thumbup:

Edit:

Hullplater

7308205[/snapback]

Det er jo den mer enkle metoden, er jo tross alt litt mer stil å ha noe som passer inn med resten av kabinettet sitt da.

Lenke til kommentar
Bruk hullplater, også kalt BMF Beslag. noen av disse passer hullene til HDD tror jeg. Har sett en worklogg med slike til HDD som HDD var festa med hulla som var i platene. :thumbup:

Edit:

Hullplater

7308205[/snapback]

Det er jo den mer enkle metoden, er jo tross alt litt mer stil å ha noe som passer inn med resten av kabinettet sitt da.

7308261[/snapback]

Jeg er enig i det, men jeg la fram den billige og enkle metoden. Det er ihvertfall bedre enn patentbånd, og at det er forholdshvis solid. Men en treramme blir jo det fineste og kanskje beste. Iogmed at det er CD-ROM holdere vil det bli best med tre, men til HDD ville det blitt best med BMF Beslag pga at det leder varme vegg istedenfor å holde på den, noe en treramme vil gjøre. Så kjøling er nok viktig i en HDD treramme.

Lenke til kommentar

De har denne på Microplex også til 2 kr. stk. De er laget i plast, da. Tror likevel jeg har funnet løsningen:

Blande exin89 og Klekkus sin løsning: ta metallplate fra dekselet til det gamle kabinettet; fikse hull til skuene, og så ta å feste til treplanke igjen. Så blir det store hull i planken der det er hull på innsiden i metallplaten. Håper dere skjønte dette ... Kan vel bli dugende.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
De har denne på Microplex også til 2 kr. stk. De er laget i plast, da. Tror likevel jeg har funnet løsningen:

Blande exin89 og Klekkus sin løsning: ta metallplate fra dekselet til det gamle kabinettet; fikse hull til skuene, og så ta å feste til treplanke igjen. Så blir det store hull i planken der det er hull på innsiden i metallplaten. Håper dere skjønte dette ... Kan vel bli dugende.

Goscinny ;)

7313302[/snapback]

Det hørtes bra ut, tror dette kan bli bra, post bilde når du er ferdig, egentlig trenger du bare en metallskive, som er minimalt større enn hullet i treplanken, sånn at du bare presser den fast i hullet, og i tillegg har det sånn at det ikke er klaring mellom veggene og CDrom, sånn at den rett og slett bare henger i skivene på en måte.

Vet ikke om du forstod hva jeg mente, men kan legge inn bilde så du ser hva jeg mener.

Her viser bilder kun ett hull, men litt viktig at det ikke er glipe mellom CDrom og Ramma, for da vil skivene dette ut hvis du strammer til sånn at du presser dem ut av sporet sitt. Dette vil ikke skje hvis du har det trangt nok. Bedre å bruke bittelitteranne kraft for å putte inn CD-rom enn at den ramler ned :p

post-71425-1163900171_thumb.jpg

post-71425-1163900181_thumb.jpg

Endret av exin89
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Resultatet kan dere se her. Planen var jo to metalllplater, men dette ble ikke helt riktig, så nå skal harddiskene henges opp i o-ringer istede (det var planen også tidligere, men da kunne jeg også festet ting i noen av de andre 5,25"-ene, og ikke bare i de tre øverste). Dette ble rotete, men bare spør om det skulle være noe :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...