PunkerGompen Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hei, jeg har en maskin som kjører Windows 2000 Pro. Jeg har to nettverkskort, der det ene er koplet til kabelmodemet og kjører DHCP og det andre er koplet til en hub med en fast IP. Når jeg booter maskinen (eller prøver å hente IP fra dhcp server) så er det noe som ikke stemmer. Det ser ut til at maskinen får hentet en IP, men jeg får ikke kontakt med noe ute på internett. Hvis jeg derimot disabler nettverkskortet for lokalnettet og henter ny IP, så fungerer det. Jeg kan da enable det lokale nettverkskortet og alt fungerer utmerket, helt til maskinen skal hente ny IP. Noen som har noen idé om hva dette skyldes? PG Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 kan det være at dhcp-serveren deler ut en ny DNS adresse som overskrider det andre kortet? Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hei Vis kablen modemet deler ut ip (DHCP) kan du vel plugge det i Uplinken på HUD`en... Men da burde du kjøre no Firewall på hver pc, zonealarm eller no sånt... Idiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå