ArizarD Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei. Jeg og en kompis prøver å tilkoble begge pc'er til nettet. Vi har et oppsett som består av vanlig modem og en trådløs modem. Selve internetoppsettet har også en telefon (som går via isdn-linje). Hvordan kan vi gå fram for å få oss begge på nettet? Modemet mitt er et Netopia-modem, mens han bruker et trådløs D-link modem til bærbaren sin. Vi har prøvd litt av hvert men får ikke noe grønt lys på Ethernet traffic og DSL traffic. All hjelp mottas med takk, håper på respons snarest. Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 BUMP! PLX HJELP OSS DA! Lenke til kommentar
Ronny73 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er det en d-link router han kameraten din har , med 4 porters switch ? Hei. Jeg og en kompis prøver å tilkoble begge pc'er til nettet. Vi har et oppsett som består av vanlig modem og en trådløs modem. Selve internetoppsettet har også en telefon (som går via isdn-linje). Hvordan kan vi gå fram for å få oss begge på nettet? Modemet mitt er et Netopia-modem, mens han bruker et trådløs D-link modem til bærbaren sin. Vi har prøvd litt av hvert men får ikke noe grønt lys på Ethernet traffic og DSL traffic. All hjelp mottas med takk, håper på respons snarest. 7306823[/snapback] Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Ja det stemmer. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Uhm er det ADSL du har, eller bare vanlig 56k modem? Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ja det er riktig, bruker ADSL. Lenke til kommentar
Ronny73 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Modem wan utgangen inn i splitten der det står dsl (eller noe) , telefonen er i orden regner jeg med.... (den står i der det er et telefon symbol på splitten) Wan porten på routeren inn på der det står eth. eller Lan på ditt modem ,maskinen din inn på en av switch portene i d-link routeren . Det er sånn du har koblet det ? Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 ja riktig, men hva så? :S Lenke til kommentar
Ronny73 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Litt lite info for å hjelpe. Hvis du ikke får ett grønt lys i modemet når du bare kobler til det så er det første du burde spørre deg om er : Hvor er linja mi ? , eller har jeg plugget riktig i splitteren? . Hvis du får linje lys (noe som jeg ikke tror av det jeg leser i tidligere post) og ikke lys i routeren så må du gå inn på web siden til det produktet modemet kommer fra og se hvordan du stiller inn modemet til å fungere med routeren. btw har du fått det til å fungere nå ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå