Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Joda..eg fisker jo..men bare på hobby basis..eg er med i konkurranser i Windsurfing...vert med i nm i Kiting..løper orientering... 7335474[/snapback] Høres ut som at du er sportslig anlagt, hva med noe innenfor sportslig aktiviteter, kanskje treningstudio med litt salg av artikler ved siden av? Ikke fokuser på hva du ikke kan, men satse på å utvikle sterke sider. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Går jo an å begynne på noe idretts høyskole også da ? mulighetene er vel der.. bare å gripe dem... Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du håper eg ikke får trygd fordi mine holdninger får det til å vrenge seg inni deg.. ??...da har du sikkert spist noe du ikke tålte da vettu 7335213[/snapback] Det vrenger seg inni meg fordi at holdningene dine suger. Du prater nedlatende om utlendinger som snyter på staten, men du er da ikke hakket bedre selv høres det ut som. Jeg spør en gang til siden du ikke har svart meg: hvorfor kan du ikke flytte til et sted der du får jobb? Lenke til kommentar
magicus Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du håper eg ikke får trygd fordi mine holdninger får det til å vrenge seg inni deg.. ??...da har du sikkert spist noe du ikke tålte da vettu 7335213[/snapback] Det vrenger seg inni meg fordi at holdningene dine suger. Du prater nedlatende om utlendinger som snyter på staten, men du er da ikke hakket bedre selv høres det ut som. Jeg spør en gang til siden du ikke har svart meg: hvorfor kan du ikke flytte til et sted der du får jobb? 7340190[/snapback] Det er INGENTING gale med folk som går på sossen. Har man krav på støtte så er det bare til å søke. Det er ikke verre enn det Diesel1 Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du håper eg ikke får trygd fordi mine holdninger får det til å vrenge seg inni deg.. ??...da har du sikkert spist noe du ikke tålte da vettu 7335213[/snapback] Det vrenger seg inni meg fordi at holdningene dine suger. Du prater nedlatende om utlendinger som snyter på staten, men du er da ikke hakket bedre selv høres det ut som. Jeg spør en gang til siden du ikke har svart meg: hvorfor kan du ikke flytte til et sted der du får jobb? 7340190[/snapback] Det er INGENTING gale med folk som går på sossen. Har man krav på støtte så er det bare til å søke. Det er ikke verre enn det Diesel1 7340861[/snapback] nei det er ingenting galt å gå på sosialen, når man har krav på det. men i dette tilfelle har han ikke krav på det, ettersom han er ung, frisk og rask. da er det galt å gå på sosialen Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det er INGENTING gale med folk som går på sossen. Har man krav på støtte så er det bare til å søke. Det er ikke verre enn det Diesel1 Så lenge man oppfyller kravene og faktisk har behov for det, så ser jeg på ingen måte ned på folk som trenger sosialstøndad. Det er imidlertid verre med folk som Diesel1 som ikke gidder og jobbe, og derfor heller prøver og snylte på staten. URK Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Det er INGENTING gale med folk som går på sossen. Har man krav på støtte så er det bare til å søke. Det er ikke verre enn det Diesel1 Så lenge man oppfyller kravene og faktisk har behov for det, så ser jeg på ingen måte ned på folk som trenger sosialstøndad. Det er imidlertid verre med folk som Diesel1 som ikke gidder og jobbe, og derfor heller prøver og snylte på staten. URK 7341722[/snapback] Har ingenting med at eg ikke GIDDER?? å jobbe..og skulle eg flytte til byen for å jobbe...si meg ..ka skal eg kjøpe/leie plass å bo i for da...småstein?? Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det er INGENTING gale med folk som går på sossen. Har man krav på støtte så er det bare til å søke. Det er ikke verre enn det Diesel1 Så lenge man oppfyller kravene og faktisk har behov for det, så ser jeg på ingen måte ned på folk som trenger sosialstøndad. Det er imidlertid verre med folk som Diesel1 som ikke gidder og jobbe, og derfor heller prøver og snylte på staten. URK 7341722[/snapback] Har ingenting med at eg ikke GIDDER?? å jobbe..og skulle eg flytte til byen for å jobbe...si meg ..ka skal eg kjøpe/leie plass å bo i for da...småstein?? 7343114[/snapback] her er et bra råd jobb så mye overtid du kan en månede prøv og skaff deg noen jobb kontakter i en by der du vil leve, om det er bergen oslo stavanger krisitiansand Etc etc så legger du til side mest mulig penger vær månede og prøver og skaffe deg jobb imens kanskje etter 2mnd har du kanskje klart og skrapt sammen 9000kr da kan du flytte inn på et Sjappy crappy sted et eller annet sted og leve en mnd mens du jobber der etter noen måneder vis du lever riktig kan du finne deg et nytt sted og jobbe mere så ettervært får du mere og mere penger og klarer deg. er ikke så vanskelig som alle skal ha det selv om ja pengene strekker ikke ordentlig til alltid Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Åpenbart gidder du ikke å jobbe for du er jo negativ til alle gode råd du får her utenom akkurat det å gå på sosialen. Man kan fint bo i byen eller et større tettsted uten at det koster skjorta. Alt blir hva man gjør det til selv. Hvor mange steder har du spurt etter jobb de siste månedene da? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 3 faktiskt...men har ikke fått noen av de...og det var IKKE pga manglende kunnskaper/utdanning...bare så det er sagt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 3 faktiskt...men har ikke fått noen av de...og det var IKKE pga manglende kunnskaper/utdanning...bare så det er sagt 7345887[/snapback] Hey, jeg har spurt på 3x3x3 det siste året, og jeg fikk ikke disse på grunn av at der snek seg en liten ingienør foran petit moi. Hva var dine mangler? Og hva "kan" du event. søke på? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 3 faktiskt...men har ikke fått noen av de...og det var IKKE pga manglende kunnskaper/utdanning...bare så det er sagt 7345887[/snapback] Det var da noe, men det er ikke mye det for en som omtrent er arbeidsledig. De fleste jobber blir ikke utlyst, så det er bare til å gå rundt på de forskjellige stedene å spørre om de trenger folk. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Joda..det vet eg..en av de eg var på gikk eg faktiskt å spurte..de hadde ikke utlyst at de trengte folk der... Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har du en utdannelse som du kan bruke til å få en jobb et eller annet sted i landet? Hvis ikke så bør du på vurdere på det sterkeste å ta fagbrev eller høyere utdannelse. Sosialen er en nødløsning og jeg tror, med hensyn til ditt eget velbefinnende, ikke at sosialen er holdbart på lengre sikt. Lite penger, dårlig status, liten fremtid. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 husk at studielån er rentefritt i hele studieperioden! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Studier synes jeg hørtes ut som en kjempegod ide, det er noen studier man kan starte på over nyttår, så kommer du deg igang med en utdannelse. Ta for eksempel universitetet i Stavanger, da kan du nærmest bo på Solastranda og lese Ex.phil eller noe mens du venter på neste bølgen. Så kan du lese ex.phil et halvt år mens dere tenker på hva dere vil ta slags utdannelse. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) "Klepp deg å kom deg i arbeid" Endret 7. desember 2006 av Bjorhus Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Få fingeren ut a øret å kom med noe bedre :!: :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hvis du ikke får deg jobb der du bor nå og du ønsker deg jobb. Så søk jobb en annen plass og søk deretter etter økonomisk støtte for å flytte... For det er det faktisk mulig at du får. Får du ikke jobb der du bor, så er det lite annet å gjøre enn å flytte til en annen plass der du får jobb.. Sånn er livet, er ikke bestandig man kan bo heime, bare fordi det virker som en ok ting å gjøre der og da. Endret 17. desember 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
kense Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Du MÅ ta deg en utdanning, få deg jobb eller skape noe, gjerne en kombinasjon. Til beste for deg, men dette forstår du tydeligvis ikke. Så hva er årsaken(e) til at du ikke vil dette? Sakser liksom godt en del jeg fant om lediggang: ...Nå er det endelig bevist. Arbeid er løsningen på å forhindre at rusmisbrukere og sosialklienter havner i fengsel. ...Lediggang er roten til alt ondt,” hevdet Aristotles. ”For hver og en er målet å realisere sine beste evner i det samfunnet han eller hun lever i. Vi må finne vår plass i fellesskapet.” Menneske har behov for å være i utvikling og kjenne seg nyttig. Så finn på noe produktivt, til beste for deg selv og de rundt deg. Endret 18. desember 2006 av kense Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg