IcedInsanity Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er en 22 år gammel gutt som bor sammen med kjæresten min på 20 i en hybelleilighet...eg har en liten jobb ca tre timer man,tirs,tors og fredag....fra 20.00 til 23.00...dama jobber på en Spar butikk..men pengene strekker ikke til..har eg rett på noe trygd...eller noen form for pengestøtte...da husleige,strøm,bil tar alt formye penger... Takk for svar Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hva med og få seg en jobb og forsørge seg selv istede for og tenke på trygdeytelser... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har vært en del igjennom trygdeordninger og sosialordninger opp igjennom tidene, men enda ikke fått et rødt øre pga firkanta regler. Greit nok, men eg kan komme med det eg vet Trygdeetaten snakker hele tiden om livsoppholdssatser. Det går ut på at man som singel, samboer, ektefeller eller småbarnsfamilier har forskjellige månedtlige summer som skal dekke alt av hva et menneske i den situasjonen kan forvente av utgifter(ikke det samme som faktiske utgifter). Dersom alle inntektene deres lagt sammen kommer under minstesatsen for livsopphold for dere, vil du, eller begge kunne få støtte. Men som regel vil dere før den tid få økonomisk rådgivning hvor økonomien deres blir vurdert. Dette innebærer at bla bil blir sett på som luksus. Livsopphold skal dekke tak over hodet, oppvarming, mat, klær, hygieneartikler og underholdning(glemt noe?). Dersom du for eks har bil, men kan ta buss, blir du bedt om å selge bilen. Bor du i en dyr leilighet blir du bedt om å flytte. Og så videre... Men uansett, alle får individuell behandling(på en urettferdig måte), så det beste er å ta kontakt og be om å få prate med en rådgiver/saksbehandler. Lykke til! Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det beste vil nok være å få seg en fulltidsjobb, med mindre du har medisinske grunner. Da slipper du skjemahelvete og andre frustrasjoner. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Ja..det er vel bare en jobb som kan hjelpe i vårt lille A4 land... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Noe jeg ville vurdert er å kvitte seg med bilen hvis den ikke er absolutt et "must"... Den tar sikkert en god slump penger. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ja..det er vel bare en jobb som kan hjelpe i vårt lille A4 land... 7306930[/snapback] Synes du det er kjipt at man må jobbe? Eller er det bare meg som ikke tok ironien din? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Neida..synes ikke det er kjipt..hehe..er bare det at her eg bor er d veeeeeeeldi begrenset med mulugheter..på på Vinnes...noen som vet hvor det er...nei akuratt..hehe... Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 I Fusa? Hehe, Vinnes Skyssbåtsevice er vel hjørnesteinsbedriften der. Du må kome deg ut i den store og vide verda gut. Du har min medfølelse forresten. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 LOL :!: ka va oddsa for at eg fant ein so visste kor da va... Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Sjansen for at noen klarete å finne følgende adresse er vel ganske stor: www.google.com Endret 19. november 2006 av EskimoBob Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg vil på det sterkeste anbefale deg følgende: - få deg en utdanning eller - flytt til et sted der du kan få deg jobb Om spekulasjoner om trygd er den eneste utvei, så er vel ikke hjemstedet ditt noe blivende sted? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ingen grunn til å holde ødemarken befolket. Flytt til by'n og spar samfunnet for penger! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ja...for DE pengene går jo ikke til andre land...innvandrere i norge som skal ha betalte fridager....ungdomsklubber for innvandrere som slettes ikke bruker pengene de FÅR til de de skal bruks til....osv.... Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Ja...for DE pengene går jo ikke til andre land...innvandrere i norge som skal ha betalte fridager....ungdomsklubber for innvandrere som slettes ikke bruker pengene de FÅR til de de skal bruks til....osv.... 7326664[/snapback] Hm, du har virkelig sansen for innvandrere du? (Oh, the irony.... ) Endret 20. november 2006 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
magicus Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Gå på sossen.. (sosialkontoret som er å finne i kommunen). Ta med kontoutskrifter etc og si at du har solgt alt av verdi, men at pengene ikke strekker til og at du trenger hjelp til å få mat på bordet. Nekter de å gi deg støtte pga du tjener for mye så sørg for å bli sparket i jobben din. Da er det best for deg å ha en skikkelig jobb eller få penger gratis fra sossen. Ikke hør på de som kommer med moraliserende skjenneprekner. Det er din RETT å gå på sosialkontoret og søke om stønad. Lykke til Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Håper siste post var et forsøk på å være ironisk. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Håper siste post var et forsøk på å være ironisk. 7327275[/snapback] Det var det ikke. Tidligere erfaringer tyder på at personen to poster over synes man kan være stolt av å leve på statens penger. Men jeg skal ikke gå lengre. Til trådstarter vil jeg si at en fulltidsjobb kan være en idé, men da må du nok kanskje flytte ut av bygda. Det er sånn det har blitt i det moderne samfunnet, jobbmulighetene er i byen. Dette forsjåvidt logisk grunnet folketettheten. Om du ikke har mulighet for å jobbe noe mer enn du gjør nå, burde du se an hvor mye du trenger bilen din, og eventuelt selge den. Lykke til! Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Gå på sossen.. (sosialkontoret som er å finne i kommunen). Ta med kontoutskrifter etc og si at du har solgt alt av verdi, men at pengene ikke strekker til og at du trenger hjelp til å få mat på bordet. Nekter de å gi deg støtte pga du tjener for mye så sørg for å bli sparket i jobben din. Da er det best for deg å ha en skikkelig jobb eller få penger gratis fra sossen. Ikke hør på de som kommer med moraliserende skjenneprekner. Det er din RETT å gå på sosialkontoret og søke om stønad. Lykke til 7327103[/snapback] Om du er seriøs: Sånne folk som deg gjør meg så utrolig forbanna. Hva er det som gjør at unge friske ungdommer i Norge velger å gå på sosialstønad framfor å i det minste prøve og få seg en jobb? Jeg er glad for at trygdekontorene har skjerpet inn kravene og kontrollene, og at de hver dag avslører forsøk på trygdesvindel i Norge. SKJERP DERE! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Lol....jaja er ikke mye kontroll her ute...og for å si det sånn så vil eg heller få penger eg faktiskt trenger på sossen enn å la andre som ikke trenger de få dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg