Gå til innhold

Ny Nokia N97(Rykte?) Mulig fake

iCar

Anbefalte innlegg

Mod kan slette denne hvis nødvendig!

Kom over denne artikkelen på Engadget.com

http://www.engadget.com/2006/11/17/nokia-p...media-computer/

http://www.electronista.com/articles/06/11...in.development/

NokiaN97.jpg

Specs:

20GB HDD

3D stereo speakers

3.2 megapixel camera with flash and 2.4x optical zoom

15fps video recording

a 3-inch screen

FM radio

miniSD

400+ hour standby time, 4+ hour talk time and 24+ hour music playback

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tanke: Får litt Adriana-flashback (UCSEs DVB-H-konsept) av disse bildene. Bildet slår meg som fake med en eneste gang.

Det andre som slår meg er at mye ikke stemmer her. 20GB harddisk og 24+ timers musikkavspilling? Greit modellen er tykk på bildene, men erketjukkas N91 klarer 10 timer. Og miniSD? Nå som Nokia først bestemt seg for microSD (selv N95 bruker microSD, og den har ikke HDD) kommer de ikke til å lansere én modell med miniSD-kort.

[edit] Er signaturen 'Nasmonte'?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at dette er photoshop. For det første kan man SE DET med et halvt øye, og for det andre så blir offisielle Nokia bilder aldri lekket. Det er alltid bilder som blir tatt av en eller annen person (ofte med et dårlig mobilkamera) og lagt ut på nettet. Ikke nokia's orginale pressebilder.

Men spørsmålet er vel heller om telefonen er fake. Det at det er photoshop betyr ikke nødvendigvis at telefonen ikke finnes. Vedkommende kan ha sett telefonen uten å ha noen mulighet for å ta bilde. Deretter gikk han hjem og lagde den i photoshop etter hukommelsen.

Det forste som slo meg da jeg så bilde var at dette her er et TYPISK Nokia design. Nokia prøver liksom alt som er å prøve, og dette har ikke vært gjort for. Følger på en måte at det bare er Nokia som kunne funnet på noe som dette. Det er på en måte som 8800, bare omvendt. Man drar den nedre delen med musikktastene ut av "skallet" for å få fram tastene (som ligger under skjermen). Ganske genialt egentlig.

Lenke til kommentar
Det er vel liten tvil om at dette er photoshop. For det første kan man SE DET med et halvt øye, og for det andre så blir offisielle Nokia bilder aldri lekket. Det er alltid bilder som blir tatt av en eller annen person (ofte med et dårlig mobilkamera) og lagt ut på nettet. Ikke nokia's orginale pressebilder.

7313557[/snapback]

6680 :)

De første bildene av den var uten tvil "modell"-bilder, selv om de aldri endte opp som de endelige produktbildene.

edit: For en gangs skyld funker forumsøket tilstrekkelig.

6680.jpg

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Vedkommende kan ha sett telefonen uten å ha noen mulighet for å ta bilde. Deretter gikk han hjem og lagde den i photoshop etter hukommelsen.
I så fall har vedkommende brukt all hukommelse på design og glemt enkelte specs. Jeg vet det faller dårlig hos deg, men Nokia har droppet miniSD til fordel for microSD. De kommer ikke til å lansere en ny terminal med miniSD-kort, minst av alt en terminal med 20GB HDD innebygget. Batteritid ser også å ha gått i glemmeboka.

Utenom dette med dårlig faktahukommelse er teorien deres god. :)

Lenke til kommentar
Alt dette har vel blitt konstatert flere ganger i tråden allerede.
Ehh? Du og Symbian_Pro har et par poster over ment at den kan være ekte, laget i PS etter hukommelse. Remember? :whistle:

Selv synes jeg det er greit at noen sier fra om at bildet ikke bygger på en faktisk modell under utvikling. :)

7316900[/snapback]

Jeg har aldri sagt at denne er ekte? Man ser da med første øyekast at denne her ikke er ekte.

Les gjerne over hva jeg har skrevet en eller to ganger før du finner på ting.

Lenke til kommentar
Alt dette har vel blitt konstatert flere ganger i tråden allerede.
Ehh? Du og Symbian_Pro har et par poster over ment at den kan være ekte, laget i PS etter hukommelse. Remember? :whistle:
Les gjerne over hva jeg har skrevet en eller to ganger før du finner på ting.
Nå har ikke du gjort annet enn å illustrere Symbian_Pros eksempel ved å trekke frem 6680 som et eksempel på PS-bilder fra hukommelsen samt å konstatere at søkefunksjonen fungerer, så hvem skal lese hva en eller to ganger? :)

Og hvem har før bmwm3 fortalt de vet hvem som har laget bildet?

Det her er bare PS, jeg vet hvem som har laget den, og det er en miks av flere modeller satt sammen, mht specs også selvsagt...
Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Sigmund_Freud, Ja miniSD var det som skurret i mine ører også. Men ryktespecs kan være feil selv om telefonen finnes. N95 skulle jo visstnok ha harddisk da ryktene kom for første gang :)

Og ja, jeg sa den KAN være ekte, uten å si om jeg trodde det eller ikke. Egentlig var vel poenget mitt at selv om den er laget i photoshop betyr ikke det automatisk at telefonen er fake.

Lenke til kommentar

Hehe, slutt med tullballet nå. Jeg har aldri sagt et ord om at det amatørmessige PS-bildet er ekte. Nok en gang sier jeg at det er noe man bør skjønne ved første øyekast.

Alt jeg gjorde var å skrive at første bilder av 6680 var datalagde. Ikke prøv å putt noen andre ord i munnen min.

edit: Dette kan vel og gjøres i paint :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Sigmund_Freud, Ja miniSD var det som skurret i mine ører også. Men ryktespecs kan være feil selv om telefonen finnes. N95 skulle jo visstnok ha harddisk da ryktene kom for første gang :)
Godt poeng, det hadde jeg helt glemt.

Nå er det jo slik at bildet mest sannsynlig ikke stammer fra hukommelsen, men allikevel gode innspill å ha i bakhodet ved nye ryktebilder. :)

Dette kan vel og gjøres i paint :)
:!:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...