Gå til innhold

Problemer med 7950GX2, masse artifacts

Upsaker

Anbefalte innlegg

Heisann,

for ikke så lenge siden kjøpte jeg meg et helt nytt system med XFX 7950GX2 570M skjermkort.

Men, jeg har et problem:

Når jeg spiller for jeg masse artifacts. De er ikke der hele tia, men kommer fram sånn innimellom. Har prøvd med 3-4 drivere i 90.-serien til nvidia uten hell. Hadde også tenkt til å prøve de nye 97.02 men fant ikke ut hvordan jeg fikk den til å støtte andre skjermkort enn 8800-serien.

Legger ved noen bilder, og håper dere kan hjelpe meg til å få løst problemet. Vet at dere er flinke til sånt ;)

Sid Meier's Railroad:

railroadartifact.th.jpg merartifacts.th.jpg

Need For Speed: Carbon:

nfscartifact.th.jpg nfscartifact4.th.jpg nfscartifact3.th.jpg nfscartifact2.th.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror også at det er noe feil med kortet, men det tror ikke "ekspertene" i databutikken der det ble kjøpt.

Har også som sagt prøvd med en liten armé med drivere uten hell.

Skal sende det inn til mandag/tirsdag hvis jeg ikke får noe svar her, så får vi se hva de sier.

Lenke til kommentar

Det har vært problemer med diverse skjermkort som kommer overklokket fra fabrikk. Har ikke hørt tilfeller om GX2-kortene, men vet at både XFX og EVGA har vært rammet av dette.

Dette er en grunn til at NVIDIA har satt foten ned på 8800-serien så vidt jeg har forstått og ingen har kommet klokket som jeg har sett.

Send det inn du :thumbup:

Lenke til kommentar

Du burde levere kortet tilbake og kreve en ny,

da kortet muligheten ikke er bra nok pga. kjøleren ikke helt sitter bra nok mot GPU/minne.

Det skal fungere smertefritt levert fra butikken.

Edit:

Kan også være at selve kassa ikke har godt nok luftsirkulasjon, men uansett skal kortet fungere godt nok.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...