sindre2 Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 Hei lurte på om noen kunne hjelpe meg med å tegne opp eller forklarer hvordan det jeg forklarer under kan utføres: Jeg skal bruke en enkel vippestrømsbryter. Når bryteren står i "ON" posisjon skal en grønn diode lyse, men når jeg bytter til "OFF" possisjon skal den grønne dioden slutte og lyse og en røde dioden skal starte å lyse i cirka 5 sekunder før den slutter å lyse. Da skal begge dioden være mørke. Hvis noen kan forklare hvordan jeg skal få til dette blir jeg meget glad, siden jeg ikke har så mye peiling på slik "småelektronikk" Diodene jeg tenkte å bruke er på 2,2 volt og 30mA... Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 18. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 Var dette så vanskelig da? Jeg tipper at jeg selv skal klare å fikse dette med en slag "forsinker" eller tidrele. Noen som vet av noe billig slikt til mittbruk? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Var dette så vanskelig da? Jeg tipper at jeg selv skal klare å fikse dette med en slag "forsinker" eller tidrele. Noen som vet av noe billig slikt til mittbruk? 7312332[/snapback] Egentlig ikke, men jeg tror du kommer lngt på vei hvis du leser litt om 555. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå