Thisguy Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei hei, For Ca 3dager siden, begynte musen min og fryse, jeg har prøvd og skifte mus, og bruke forskjellige USB porter, men musen fryser fortsatt, for at den skal stoppe og fryse, må jeg skru av og på PC-en men det kommer tilbake etter ca 5-15min, jeg har ikke lastet ned noe spesielt nytt, og kjørt Spyware, og Virus søk på maskinen, når musen fryser, kan jeg fortsatt se at musen er der, men den er usynlig, Hadde vært fint med litt hjelp her. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Du får varme den litt da Men tilbake til problemet. Hva slags mus bruker du? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Oppdatert programvaren? Lenke til kommentar
Thisguy Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hei igjen, takk for kjappt svar:P Det er en MX 1000 Laser mouse, fra Logitech, får håpe det var riktig Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Sikker på at det er kun musa som fryser? Altså at det kan være "hele maskinen" som fryser. Forsøkt alt- tab for eksempel? Lenke til kommentar
Thisguy Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Nope, er ikke hele maskinen, fordi tastaturet fortsetter og funke.. og jeg kan gå inn på programmer ved og bruke det, så må nesten være noe med musen. Lenke til kommentar
Thisguy Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hei igjen, Har nå oppdatert programvaren, musen fryser fortsatt.. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei igjen, Har nå oppdatert programvaren, musen fryser fortsatt.. 7306750[/snapback] Hvor har du dockin stasjonen i forhold til musa da? og har du prøvd å trykke på "connect" knappen på dockin stasjonen og på musa da den fryser? Er det etter at musa har gått i standby den slutter å virke, eller bare tilfeldig? Endret 17. november 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Thisguy Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Den er ca 10Cm fra musen, det er helt tilfeldig når den slutter og funke.. men, jeg skal prøve med Connect.. Skulle ha tenkt på det før... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Prøv å koble til en annen mus (av annen type) og se om den "fryser" også. Lenke til kommentar
Thisguy Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ja, prøvd 2 forskjellige muser.. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Om det er 2 forskellige mus (med forskjellig er det 2 forskjellige typer, f.eks. en G5 og en MS mus f.eks., ikke 2x fra Logitech) så har du mest trolig en low-level mouse-hook installert som roter det til. Se om du har installert noen programmer før problemet oppsto. Kan også være noe som ble installert for leeeenge siden og som har fungert fram til noe annet ble installert eller du hadde en dirty shutdown som ødela noe data hooken brukte. Endret 19. november 2006 av johneinar Lenke til kommentar
Thisguy Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Hei, Har prøvd en Mus fra Microsoft, fryser fortsatt med den, hvordan kan jeg finne ut hva jeg har installert, som forårsaker denne feilen? kan jeg skaffe meg en High-Level mouse hook? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hei, Har prøvd en Mus fra Microsoft, fryser fortsatt med den, hvordan kan jeg finne ut hva jeg har installert, som forårsaker denne feilen? kan jeg skaffe meg en High-Level mouse hook? 7315024[/snapback] Tror du må få vite hva hooks er. Hooks (low-level og vanlige) er noe et program kan installere/aktivere i Windows for å legge til noe lurt til håndteringen av mus og tastatur. Når du f.eks. beveger musen lager windows en beskjed som skal sendes til programmet som er under musa. Men om det er installert noen hooks så blir disse kalt før de kommer fram til programmet. Disse programmene kan da forandre på ting. Forskjellgen mellom en low-level og vanlig hook er når i den interne prosessen til Windows at de kalles. Men siden musen fryser helt har du en veldig low-level hook, da mouse spriten flyttes i kernel mode uten at usermode er inkludert. Om pekeren ble flytta uten at du kunne bruke den hadde det vært i usermode. Et annet tips: Kan hende du har et program som clip'er musen. Prøv å avslutte alle programmer også de som er hidden som du må drepe via taskmgr. Se om problemet forsvinner mellom hvert avsluttede program. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hmm.. tipper musen din trenger en av disse. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 finne kliten og massere den eller? Kan hende det er noe virus? Lenke til kommentar
Thisguy Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Fryser fortsatt, Betalte en kar til og komme hit, for og få det fiksa, han skjønnte ikke hva som kunne være problemet, og nei, jeg har ikke Virus. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hehe, når jeg så topic tenkte jeg å foreslå at du skulle ta på deg varmt undertøy, men siden du heter Thisguy ligger nok løsningen en annen plass. Det virker som om det er noe med programvare/OS. Du kunne jo prøvd å boote OS fra CD (en eller annen Linux-distro f.eks.), og testet der. Hvis det ikke skjer der, er det nok programvare/OS, og da har du valget mellom videre feilsøking eller reinstallasjon. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hadde samme problemet med mi Logitech G5! Fant ut at det ikke feilet noe med maskin min! Men problemet lå inni i musen sa dem på elkjøp! dem hadde hatt en del reklamasjoner på det.! Jeg fikk byttet mi G5 mot ei G7 uten noe pristillegg:D Musen har aldri fråset seg:D Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Joda. Det hadde sikkert vært greit det, men nå har problemet oppstått på 2 forskjellige muser å da, så det kan da være litt lite trolig at problemet befinner seg på to forskjellig muser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå