olavgb Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) først Hva jeg har i dataen min: ABIT KN9 SLI, nForce 570 SLI,Socket-AM2, DDR2, 2XGbLAN, Firewire, ATX, 2xPCI-Ex16 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB XFX GeForce 7900GT 470M Xtreme 256MB GDDR3, PCI-Express, 470/1370Mhz Videoseven 17" LCD E17PS TCO-99 Silver 8ms NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM Hitachi Deskstar T7K250 200GB SATA2 8MB 7200RPM Western Digital Extreme Lighted Drive 320GB USB2.0/Firewire NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) BTW jeg har 1024mb av den RAM'en og ikke 2048 som det står. Ja, altså, dataen min klikker for hver minste ting, som alle dataer skal takle! Hvis da f.eks et program klikker, noe det ofte gjør, som f.eks(igjen ) hvis jeg laster ned noe fra f.eks(igjen! ) catchgamer så tar det en evighet til den starter å laste ned, hvis den gjør det! og hvis den da ikke laster ned så stopper alt opp! Bortsett fra en gang iblant da kanskje ett program funker. Og da er det bare å vente til det klikker også, og da er det ingen annen ting å gjøre enn å restarte dataen. Med en gang jeg fikk dataen tok jeg en liten test for å sjekke ut hvor mange ting jeg kunne gjøre samtidig, og da søkte jeg etter antivirus, spyware, ad-aware, kjørte diskdefragmentering, kopierte flere gb samtidig fra den eksterne hdd til dataen og spilte battlefield 2 på beste grafikk og høyeste oppløsning som gikk..uten noe lagg eller noen problemer! Med en gang jeg fikk dataen testa jeg den ut litt med bl.a å søke etter virus. spyware, lasta ned, diskdefragmentering, kopierte flere gb fra den eksterne hdd til dataen, og samtidig spille battlefield 2 med beste grafikk på alt og høyeste oppløsning! Nå er det ofte at det lagger litt når jeg spiller det mens jeg bare søker etter virus eller noe. Nå er det sånn at hvis jeg søker etter virus og spyware samtidig får jeg ikke gjort så mye mer uten at det byr på problemer.. Og nå har jeg bedre data enn det jeg hadde da, nå har jeg bedre skjermkort, prosessor og hovedkort! Forige helg var en kompis hos meg med daten sin, han har langt ifra like bra data som meg, men allikevel gikk alt mye raskere i XP og med mindre lagg i spill! Som jeg såvidt nevnte så går det ikke så fort i windows heller. Ofte jeg ikke får fram oppgavebehandlingen engang når en liten ting klikker.. Av og til kobler nettet seg ut, og da er det bare på min data! Det kommer tilbake igjen omtrent med en gang, men er nok til at jeg må logge meg inn på nytt i alle program jeg må logge meg inn i. Hva kan jeg da gjøre? (Hit hadde jeg kommet før dataen klikka igjen etter at jeg nettop hadde restarta, så da måtte jeg skrive alt på nytt!. Tror da det ble ganske likt ) Jeg har søkt etter virus, spyware, osv.. ingen av harddiskene mine er overfylt...alt er ganske bra fordelt over alle harddiskene..bortestt fra den eksterne som er ganske full, men det skal vel ikke ha noe å si? Har diskdefragmentert. Har ekte windows XP. Har ca 100W til overs i strømforsyninga mi(testa her: http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp ). Det er ikke for varmt? : Temperaturer: Hovedkort 32 °C (90 °F) CPU 23 °C (73 °F) Aux 35 °C (95 °F) GPU 36 °C (97 °F) Maxtor 6V250F0 39 °C (102 °F) HDT722520DLA380 37 °C (99 °F) Kjøle vifter CPU 3245 RPM Det er en fagmann som har satt sammen dataen. Jeg har prøvd å formatere..det hjelper litt i ca en halv time. Jeg har nyeste skjermkortdriver. Jeg har instalert AMD Cool'n Quiet. Alle driverne som fulgte med hovedkortet. Flasha BIOS'en med Flashmenu..der jeg trykte på "online one-click update" eller hva det står. Regner med at det er nyeste BIOS verson den instalerer da? Eller så var ikke den BIOS'en som var instalert på den gamlere enn noen måneder. Ja..tror det var alt Skrev litt dumt noen steder, men håper dere skjønner hva jeg mente. Sikkert et par skrivefeil også.. Takker for alle svara på forhånd Endret 17. november 2006 av olavgulb Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 8 dager siden jeg posta..og ingen svar.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) lasta ned dual core optimaliser går jeg ut ifra?! hvilke program bruker du til scanning av spyware/virus? Prøv om du kan bytte ut noen deler for å sjekke etter hardwarefeil. Endret 25. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Har lasta ned det ja. Bruker Trend Micro PC-Cillin internett secourity 2006, ad-aware og spysweeper. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har lasta ned det ja.Bruker Trend Micro PC-Cillin internett secourity 2006, ad-aware og spysweeper. 7356678[/snapback] ok, da er det iallefall ikke programmene det står på. Har du formatert bare en gang? hvis det er tilfellet så kan du prøve å formatere en gang til. Hadde noe lignende problem tidligere selv, med at jeg alltid fikk blåskjerm, men det løste seg etter to formateringer på rad. Så du kan jo prøve å formatere en gang til, slett hele partisjonen som windows ligger på, og opprett en ny en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå