Gå til innhold

Bryr dere dere om filmopplevelsen?

Plecto

Bryr du deg om filmopplevelsen?  

85 stemmer

1. 1. Bryr du deg om filmopplevelsen?

• Nei. Så lenge man hører det som blir sagt og man ser godt hva som skjer, da er det det samme hvor jeg ser filmen.
      17
    • Ja, men ikke så mye at det gjør noe å sitte helt på kanten, første rad på kinoen.
      13
    • Ja selvfølgelig! Bildet og lyden på en kino er langt bedre enn tv-en i stua.
      55

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på; bryr dere dere om filmopplevelsen? Er opplevelsen lik på kino som hjemme i stua på 28"? Drar dere på kino kun for å samle vennegjengen og for å være sosial (hadde det vært like bra hvis bildet og lyden akkurat hadde vært så man kan se og høre det man trenger?). Jeg vil at spørsmålet besvares seriøst. Jeg vet den passer bedre i andre emnefelt, men jeg vil ha personer til å svare på dette som ikke har lyd og bilde som interessefelt.

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo helt ann på hvilken film jeg skal se på.

Det er jo så klart best lyd og bilde på kinoen, men hjemmekino med 42" er ikke så verst det heller da.

Å gå på kino forbinder jeg veldig lite med når det gjelder å være sosial, under avspilling er det som regel stille,skriking eller latter, ikke mye prating.(avogtil fjorttiser som sitter bakerste rad og kline som faen).

Det er jo mange forskjellige måter å være sosial på, kino er kanskje mer den "er ute med venner, men inne".

Selvfølgelig er det jo kjekkere å gå på kino hvis jeg går med de rette folka og filmen er interessant.

Ville sagt det er mye mer sosialt liv på fest og diverse møter.

Endret av Chakl
Lenke til kommentar

Du må spørre en moderator, men det ser ut som noen allerede har gjort det.

Selv bryr jeg meg fint lite. Jeg foretrekker faktisk å se filmer i sengen på min lille 19" TV enn på 32" i kjellerstuen. Og kino er bortkasta penger så lenge jeg har tålmodighet til å vente på DVDen. Jeg ser også ofte på VHS. Etter ca. 3 min inni filmen er nesten alt av omverdenen glemt uansett.

Lenke til kommentar

Jeg er supersær på det med film. Her må alt være top notch, ellers gidder jeg ikke se film. Jeg er et mareritt å be på filmkveld, om den som ber meg ikke har skikkelig utstyr. Alt skal "være helt 100" om jeg skal se film. Jeg leker tross alt ikke butikk heller.

Lyden er halve opplevelsen og den skal være bra.

Dette betyr også at jeg ALDRI laster ned divx/xvid/sånn type drit, rett og slett pga elendig kvalitet. Det skal være MINIMUM dvd-kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å gå på kino. Finner alltid noe å irritere meg over. En høy person foran meg, noen som sender meldinger eller snakker. Mye bedre å sitte med kompiser med dyne og mat (Hjemme går det an å åpne en pose potetgull uten å hoste i det man åpner posen)

Lenke til kommentar

Jo, men hvis man ser kun på film opplevelsen. Hvis man f.eks. eide kinoen og hadde den som naborom, er det da bedre å sitte i stua framfor å traske noen meter bort til kinoen fordi det er kosligere i stua eller fordi det rett og slett er stress å gå noen meter for "ingenting"?

Lenke til kommentar
Jo, men hvis man ser kun på film opplevelsen. Hvis man f.eks. eide kinoen og hadde den som naborom, er det da bedre å sitte i stua framfor å traske noen meter bort til kinoen fordi det er kosligere i stua eller fordi det rett og slett er stress å gå noen meter for "ingenting"?

7319230[/snapback]

Da er jeg med.

For å være helt ærlig så kommer det veldig ann på situasjonen. Er jeg alene så vil jeg ha det best mulig. Er man med kompiser så er det i grunn likegyldig. Det sosiale demper med andre ord ned på "ønsket kvalitet".

Lenke til kommentar

Når jeg hører "filmopplevelsen" tenker jeg på en helhet som også inkluderer kvaliteten på filmen, men ok. I de fleste tilfeller er film best på kino, men noen sjangre, blant annet skrekkfilmer og særlig komedier gjør seg ofte minst like bra hjemme i stua sammen med venner. Går gjerne på kino alene, men ellers er det for min del nesten påkrevd med en eller annen sosial sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...