Gå til innhold

Mac iBook


Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg bærbar datamaskin. Har allerede en 3,2 ghz Intel maskin med Windows XP som jeg for det aller meste bruker til videoredigering.

Jeg ser mer å mer at spillene blir liggende, og så og si aldri brukt mere.

Det hender til tider at jeg en enkel gang spiller GTA men det klarer jeg fint å være foruten.

Så da har jeg lyst på en bærbar til video; og jeg vet at Mac er suverene til slikt arbeid.

Nå spør jeg generelt, men tror du det vil være en fryktelig overgang fra XP til Mac med tanke på videoredigering. Så lenge jeg har en fulkommen webleser, og MSN Messenger er jeg i grunnen fornøyd med det.

En annen ting jeg lurer på er om Mac OS kan kjøres på vanlige PCèr? Jeg mener å ha lest det på ITavisen en gang. Og om det gjør så ønsker jeg isåtilfelle å "fyfy" få tak i det for så å prøve det ut.

Planlegger ikke samme svindel ovenfor Apple som Microsoft, her vil jeg bare prøve å se om det dekker mine behov! :p

Noen konkrete tips? Bør jeg styre unna?

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøre mac på en helt vanlig pc ja. (De nye mac'ene er utstyrt med samme prosessor etc som vanlige pc'r).

 

Mac OS X som det heter er et veldig bra operativsystem. Det er mye raskere en Windows, og det vil ikke bli tregere over tid slik som windows (noe pga at det ikke bruker registre).

 

En annen snerten ting med OS X er de virtuelle desktopene. Det fungerer på mange måter slik som "alt + tab" i windows bare at du bytter mellom skjermbilder istede for programmer.

 

Ulempen med OS X er at det ikke er like mange programmer til den som på windows, men du slipper dog masse virus og spyware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...