Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reim eller kjede

tormod1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en 2004 Ford Mondeo 2.0 TDCi stv.

Noen som vet om den har registerreim- eller kjede, samt evt. skifteintervall? :hmm:

7305573[/snapback]

Denne bilen har visstnok registerreim. Jeg har ikke peil på intervall for bytte, men på min 05 Focus 1,6TDCi er intervallet 5 år eller 160.000km. Tolitern bør ligge rundt på det samme vil jeg tro.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

Noen som vet om den har registerreim- eller kjede, samt evt. skifteintervall? :hmm:

7305573[/snapback]

Denne bilen har visstnok registerreim. Jeg har ikke peil på intervall for bytte, men på min 05 Focus 1,6TDCi er intervallet 5 år eller 160.000km. Tolitern bør ligge rundt på det samme vil jeg tro.

Mvh

Raimo

7305794[/snapback]

Hjertelig takk for rastk svar! Ser jo forsåvidt at 1,8-liters tdci-motoren står nevnt med skifteintervall i vedlikeholdshåndboka, men det står ingenting om 2-liter'n. Ble derfor usikker :thumbup:

Lenke til kommentar

7305573[/snapback]

Mvh

Raimo

7305794[/snapback]

Hjertelig takk for rastk svar! Ser jo forsåvidt at 1,8-liters tdci-motoren står nevnt med skifteintervall i vedlikeholdshåndboka, men det står ingenting om 2-liter'n. Ble derfor usikker :thumbup:

7305807[/snapback]

Begynner bilen å nærme seg 100.000km kan det kanskje være lurt å høre med Ford når skiftet skal være.

mvh

Raimo

Lenke til kommentar
Ser jo forsåvidt at 1,8-liters tdci-motoren står nevnt med skifteintervall i vedlikeholdshåndboka, men det står ingenting om 2-liter'n. Ble derfor usikker :thumbup:

7305807[/snapback]

Kremt: ville bare påpeke at 1,8 litern bruker reim og at det da blir feil å basere seg på det (det er jo også en annen motor, så uansett)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...