Thor. Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei. En kjent av meg fikk problemer med en 6 år gammel IBM thinkpad T22. Den har fått oppstartsproblemer pluss mye annet krøll så løsningen er å formatere. Men før det så må han overføre alle bildene og dokumentene. Det jeg har til rådighet er en usb på 1 giga og den er siste løsning siden den ikke fungerer på nettverket. Til spørsmålet: Hvordan kan jeg bruke en usb på maskinen når den starter i sikkermodus? OS et er windows xp Endret 17. november 2006 av Thor. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg aner ikke noe om hvordan det kan gjøres, eller om det kan gjøres i det hele tatt, men det kunne kanskje være et forsøk verdt å prøve en Linux Live-CD. De er laget slik at de kan kjøre rett fra CD, går litt tregt, men det rører ikke harddisken. Antagelig er filsystemet NTFS på maskinen. Om det er tilfelle: De fleste nyere Live-CDer støtter lesing av NTFS, men langt fra alle skriving til NTFS, har du planer om å gjøre noe annet enn å kopiere, må du passe på å få tak på en som har skrivestøtte. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Fant en liste med livecd er her. Ser ikke hvilke jeg kan bruke til filoverføring men det nermeste blir vel recovery. Og ja, bør ha skrivestøtte Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Sorry for bump men maskinen skal være levert imorgen helst. Har prøvd å brenne over via cd men neida.. Som en 6 år gammel laptop så må cd/dvd rommen være delvis defekt EDIT: Takk kjære cd/dvd rom *rapportere* Endret 17. november 2006 av Thor. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Stenges på trådstarters oppfordring. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg