skylinepower Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 som emnetittelen sier, kommer det noen kraftige AGP kort som kan sjempe mot G80? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) som emnetittelen sier, kommer det noen kraftige AGP kort som kan sjempe mot G80? 7305453[/snapback] Tviler sterkt på det du! Som kjent så er AGP porten på/har vert lenge på vei ut... Toppkortet til AGP er nå dette!! Selvin EDIT: Men man kan jo aldri hvite hva skjermkortprodusenten finner på... Endret 17. november 2006 av Selvin Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 tror heller at dette er topp X1950 pro AGP version Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) tror heller at dette er topp X1950 pro AGP version 7305790[/snapback] Jepp det er det visst!! Powercolor kortet har 600MHz i kjerneklokkehastighet, Gainward kortet har 450MHz... Gainward kortet har 512mb minne, i motsetnig til Powercolor kortet som har 256mb. Men det har en del mindre å si en klokkehastigheten.. Endret 17. november 2006 av Selvin Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Vanskelig å si hvilket som er best uten en test tror jeg... Husk at Gainward kortene bruker en G71 brikke... Altså ett nVidia GeForce 7900GT med alle 24 pipelines aktivert... Men uansett... Å kjøpe ett high-end kort for AGP er tull... Ja, jeg gjentar det gjerne... tull! Mye bedre å kjøpe ett billig PCIe hovedkort og et PCIe skjermkort, da kan det iallefall oppgraderes ytligere i fremtiden. G80 kommer ikke til å komme i AGP. Mulig at kanskje et low-end kort gjør det, men lite sansynlig. Eksisterende GeForce 6 og 7 serie kort kan kjøre Aero i Vista uten problemer allerede. Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 problemet er vel da at en må ha ny cpu og :| ,,, så kjøp av agp kort er ikke sååååå bak mål,, men som du sier,, i stedet for å kjøpe et TOPPkort til agp bør en vel heller spare en smule til , og oppgradere hele sullamitten. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Vanskelig å si hvilket som er best uten en test tror jeg... Husk at Gainward kortene bruker en G71 brikke... Altså ett nVidia GeForce 7900GT med alle 24 pipelines aktivert... Men uansett... Å kjøpe ett high-end kort for AGP er tull... Ja, jeg gjentar det gjerne... tull! Mye bedre å kjøpe ett billig PCIe hovedkort og et PCIe skjermkort, da kan det iallefall oppgraderes ytligere i fremtiden. G80 kommer ikke til å komme i AGP. Mulig at kanskje et low-end kort gjør det, men lite sansynlig. Eksisterende GeForce 6 og 7 serie kort kan kjøre Aero i Vista uten problemer allerede. 7305894[/snapback] Temmelig enig med dette du nevner her [GDI]Raptor!! AGP begynner og dra på åra nå etter vert, og båndbredden er nådd... Skal du ha nytt skjermkort? Ikke kjøp AGP! Gjør heller som[GDI]Raptor sier og kjøp nytt HK med PCI-E! Da får du også støtte for kort i nærmere framtid... EDIT: Ny CPU er jo sant, men spar heller litt og oppgrader hele lasset! Data er ikke lønnsomt og det vil det heller aldri bli!! Litt synd, men sånn er det bare... Endret 17. november 2006 av Selvin Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg tror nok X1950 Pro er det raskeste kortet vi noen gang vil se. (I følge alle benchmarks jeg har sett, er det en smule kjappere enn 7900GT). Nå har jeg bestilt et slikt selv, mest p.g.a at jeg vil teste det ut. Bygge ny PC skal jeg, men siden ting er i overgangsfasen for øyeblikket fra single til dual/quad-core og splitter nye DX10-grafikkort som ikke er modne enda, så vil jeg vente. En gang til neste år blir det full oppgradering med alt som er. Men foreløpig sitter jeg på maskinen jeg har nå, jeg er egentlig ikke så kresen lenger. Endret 18. november 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå