Gå til innhold

Gåt man glipp av mye med X360 uten HDTV?

Samtron87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sammenligne det litt med å kjøre et spill i 800*600 og justere opp til 1280*1024.

Spill blir skarpere og en får frem detaljer som en ellers ikke ser spsielt til i lavere oppløsning. HD er absolutt å anbefale for å få full "effekt" ut av X360. Ikke en must men om du først har spilt i HD så er det ingen vei tilbake....

Lenke til kommentar

Vi hadde en noe kranglete tråd her et sted om VGA vs komponent, uten at jeg skal gidde å finne fram til den igjen, eller begynne en ny diskusjon, men jeg mener at VGA utvilsomt er bedre signaloverfører enn komponent, men det kan også være en smakssak. Noen mener at VGA ikke gir så sterke farger, men at det blir skarpere...

En fordel du har med VGA er hvertfall at da kan du oppskalere vanlig DVD med 360'en til HD-oppløsning.

Bare Google "vga vs component" så finner du en del diskusjoner rundt hva som er best til 360.

Lenke til kommentar

Så det er i bunn og grunn ikke no vits å kjøpe X360, hvis man ikke har HDTV. Spillene vil bare se ut som et et litt over middels bra Xbox spill på vanlig TV!? Har selv bare en 22'' grundig TV, som har flat skjerm og ikke oval. Vet ikke helt hva det kalles jeg. VanligTVMedEnFlatSkjerm?

Lenke til kommentar

Nå må du forstå ting rett, SiestaZ. Grafikken er den samme, enten man spiller på vanlig tv eller HD-READY TV. Eneste forskjellen er oppløsning. Vanlige tver har vanligvis en oppløsning på 640x480. Med en HD-READY TV kan du kjøre spillet på hele 1280x720 oppløsning.

Hva har oppløsning og si? Veldig mye, for det som angår detaljer og skarphet i bilde.

Lenke til kommentar
Så det er i bunn og grunn ikke no vits å kjøpe X360, hvis man ikke har HDTV. Spillene vil bare se ut som et et litt over middels bra Xbox spill på vanlig TV!? Har selv bare en 22'' grundig TV, som har flat skjerm og ikke oval. Vet ikke helt hva det kalles jeg. VanligTVMedEnFlatSkjerm?

7317078[/snapback]

CRT TV med flatt billedrør er det vel det heter.

Lenke til kommentar

Dette går det en lik tråd om. Jeg velger å sitere meg selv fra den tråden:

Du spør om Gears of War blir bra på standard tv eller om du må ha HDTV. Det blir jo egentlig ikke noe mer forskjell mellom disse to om det er Gears of War eller et annet spill som er i HD.

Gears of War er det spillet som har best grafikk av noen xbox360 spill, kanskje av alle spill uansett format, men det er en annen diskusjon.

Det gjelder uansett hvilken oppløsning du kjører på. På din tv vil fremdeles Gears of War se bedre ut enn noe annet du har sett på tv-en din ...

Så bare løp og kjøp, for dette spillet er fantastisk moro.

7315620[/snapback]

Lenke til kommentar

Husk på at en vanlig tv kan vise meget gode bilder.

Tenk ikke bare på oppløsning og antall linjer.

Når en tv kan vise Toy Story og Istid på dvd meget bra, hvorfor skulle ikke da en konsoll kunne vise gode biler på en vanlig tv.

Ja, det er forskjell mellom vanlig tv, og HDTV, men Xbo360-spill er langt foran Xbox1 selv på vanlig tv.

Lenke til kommentar
Nå må du forstå ting rett, SiestaZ. Grafikken er den samme, enten man spiller på vanlig tv eller HD-READY TV. Eneste forskjellen er oppløsning. Vanlige tver har vanligvis en oppløsning på 640x480. Med en HD-READY TV kan du kjøre spillet på hele 1280x720 oppløsning.

Hva har oppløsning og si? Veldig mye, for det som angår detaljer og skarphet i bilde.

7317511[/snapback]

Ingen tver har oppløsning på 640*480, aner ikke hvor folk får disse tallene fra.

I europa har vi 720 x 576 og i USA har de 720*480.

Uansett, en av grunnene til at folk opplever SDTV så dårlig er at de bruker den drittkabelen som følger med. Dvs. ikke-HD-delen til premium-kabelen eller kabelen som følger med i core-utgaven.

Lenke til kommentar

Du går ihvertfall Glipp av sult,varmtvann i dusjen og Julegavekjøping til Jul hvis man kjøper HDTV. :tease:

Jeg er fornøyd med Grafikken på min 20 år gamle 28" som jeg må banke på for å få til å virke. :!: Muttern og Fattern har HDTV og man ser Stor forskjell men man går ikke glipp av så mye tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

orket ikke å lese gjennom alt her, men ser man noe forskjell på crt skjerm og hdtv? vurderer å kjøpe meg hdtv men har ikke noe imot å spille på en crt skjerm heller. med crt tenker jeg på de store dataskjermene, ikke tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...