fudimeister_ Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei! har akuratt kjøpt nytt abit AN9 32 hovedkort, og har problemer med at biosen resettes omtrent hver eneste gang jeg skrur på maskinen.... når jeg først kommer inn i windows så virker alt normalt.. maskinen er stabil, har prøvdt med prime 95 i 5 timer uten feil... jeg har også prøvdt å oppdatere biosen.. men til ingen nytte.. det hender også at maskinen plutseligt bare slår seg av før den prøver å boote... noen forslag til hva som kan være gale? selv mistenke jeg at hovedkortet er defekt... følgene maskinvare Thermaltak 480w amd x2 4200 crosair dominator 2 gb 7950gt skjermkort wd raptor 37 gb Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Står jumperen på hovedkortet rett? Lenke til kommentar
fudimeister_ Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 ja den står rett... 1-2 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Prøv å bytte batteriet, kan være det som er dålig, selv om kortet er nytt. Edit: Vær også hundre prosent sikker på at hk i er i kontakt med metall noe annet selve feste til kabinettet. Endret 17. november 2006 av sesteen Lenke til kommentar
fudimeister_ Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 sjekket opp hvor jumperen skulle stå i manualen.... den står faktisk feil fra frabrikken. det var årsaken. på kortet skal visst jumperen stå på pin 2-3 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå