CrackaBoi Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Jeg lurer på hva som er forskjellene på et ordentlig redigeringskort som f. ex DV200 og DV500 mot et vanlig FireWire-kontroller? Hva er poenget med de rådyrer kortene? Jeg skjønner jo at det er noe alvorlig når jeg ser på prisen. takker Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Forskjellen på de kortene du nevnte er i hovedsak programvaren som følger med. Samt flere utganger som du kan koble til extra utstyr. Dersom du går høyere til Matrox 2500 eller 2000 kortene, eller Pinnacle PRO-ONE, da snakker du om fordeler. For disse kortene gjør at du kan se realtime effekter mens du redigerer. Nå må du bruke ALT+ dra musen i timeline, for å se effektene du legger opp i f.eks. Premiere. Dette slipper du dersom du bruker noen av de kortene som jeg har nevnt. Men du må fortsatt rendre når du skal exportere filmen. Dersom du bare skal redigere på hobby basis, er det ikke fornuftig å investere i et slik kort, dersom du skal bruke det mye og tjene penger på det, MÅ du ha et slikt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå