Gå til innhold

henriklo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-13 21:10, skrev felzius:

participation er da altså hvor mye "bandwith" du bruker på å dele filer, dvs "hvor raskt" andre kan laste ned filer fra din computer..


 

Takk for svar, felzius.

Men jeg har satt "unlimited" der hvor jeg setter hvor mye båndbredde som skal brukes på andre Kazaa'ere.Burde ikke jeg hatt høyere level? Og hva betyr firetallet?

Lenke til kommentar

Nei, participation level vil si hvilken prioritet man har hvis andre brukere prøver å laste ned samme fil fra samme bruker samtidig.

 

Den som har høyest level har første-prioritet. Resten blir satt på vent.

 

Man får høyere "level" jo mer man deler med seg, sånn at de som sharer mest får en liten fordel.

 

Man kan fint laste ned med level på 0 også, hvis ingen andre prøver på den samme fila samtidig :smile:

Lenke til kommentar

Neineinei.. det er det ikke :smile: Jeg også lurte på det, så jeg åpnet Hjelp-funksjonen, og der fant jeg ut at Participation level`n er en slags "score" du får jo mer andre laster ned fra deg. Jo høyere Participation level, jo fortere går det å laste ned (iflg. Kazaa). Personlig har jeg en "score" på 389 og har bemerkelsen "Guru" :grin:

 

Anyway.. les hjelp!

 

Edit: Den der var beregnet på felzius :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: l1th1um_ på 2002-11-13 21:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 21:16, skrev l1th1um_:

Personlig har jeg en "score" på 389 og har bemerkelsen "Guru"
:grin:


 

Det er forøvrig veldig enkelt å manipulere denne verdien slik at en får f.eks. "Supreme Being" som Participation Level uten at en har delt så mange filer.

 

[ Denne Melding var redigert av: SAA på 2002-11-13 21:35 ]

Lenke til kommentar

hm.. så vidt jeg forstod det, så var participation level en rating man fikk ved å verifisere filene man hentet ned (pga konkurrenter som visstnok ødelagte nettverket med fake filer).

 

hører du på mp3'en du nettopp hentet ned og godkjenner den (at det er riktig sang, i god kvalitet), så får du høyere score.. og dermed høyere prioritet i køer.

Lenke til kommentar

Huh? Får du høyere "ranking" av å høre på sangene du laster ned? Det visste jeg ikke.

 

Men participation level øker etterhvert som du uploader til andre kazaa brukere, og synker etterhvert som du laster ned. Desto høyere participation level du har, desto høyere prioritet har du blant de som uploader.

Det jeg mener med det er at hvis du f.eks har Deity (658) og en annen har low (5), og dere skal laste ned samme fil fra samme bruker, så vil du oppta mest båndbredde fra uploaderen (du laster ned raskest). Det er fordi at du ligger høyere på "rankingstigen", hvis jeg kan kalle det det.

 

Mvh. En farlig tiger

:razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: En Tiger på 2002-11-22 03:11 ]

Lenke til kommentar

Participation Level

Summary:

The higher your participation level, the better your KMD's downloading performance will be.

The more of your integrity rated files (measured in megabytes) you share, the higher your participation level.

In order to support the philosophy and principles upon which peer-to-peer technology is based, Kazaa Media Desktop now includes a Participation Level. This is a title or index assigned to each user based on the way in which they use the software. Basically, the more integrity rated files you share, the better your downloading performance will be.

Level Summaries:

Low - you download more megabytes from other users than other users download from you. The files downloaded from you are probably not integrity rated.

Medium - you allow a solid amount of megabytes to be downloaded from you, or a healthy amount that are integrity rated. Or you have just started and not done much yet.

High - you allow more megabytes to be downloaded from you than you download from other users. You are really doing your bit.

When is it used?

When you request a file from another user and someone else has already requested it, then the user with the highest Participation Level will receive priority. So if you are the only one after a file, then you will not be impacted by a lower priority. The aim is to reward people who 'Integrity rate' their files and share their own content - which makes the peer-to-peer world work.

 

This is hard to control since it is up to other users to choose to download files from you, but if you share interesting files you will give yourself a good chance of improving your level.

 

How to improve your level?

There are two main ways you can improve your level:

Increase the amount of megabytes downloaded from you by other users. This is hard to control since it is up to other users to download from you, but if you share your large and interesting files, you will give yourself a good chance of improving your level.

Accurately integrity rate all your files. This will double the value of every file downloaded from you. By reviewing and then rating the integrity of a file (technical quality and meta data) your are supporting the sharing of accurate files and you will be rewarded for it. Learn more about integrity rating.

Important Note: The Participation Level is designed to reward those who are practicing good peer-to-peer behavior, not punish those who are not or cannot

 

 

HAHA.. :lol:

Har skrevet det helt selv. Øver meg på engelsk.

På forhånd, Vær så god. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...