mrdellorto Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Formaterte maskinen, og nå er nettverket no inni hampetauet vanskelig å ha med å gjøre. Trenger altså hjelp til å installere nettverkskontroller. Kjører WinXP Pro, og nettverkskortet er Broadcom 440x 10/100. (virker fint) Jeg får ikke endret noen instillinger for trådløs tilkobling, og feilmeldingen er at "TCP/IP ikke er aktivert". I enhetsbehandling har jeg "Nettverkskontroller" under ukjente enheter. Hvor får jeg tak i driver? Har brukt alt som kan brukes fra produsentens driversider. agh! Endret 20. november 2006 av mrdellorto Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Se under egenskaper for Lokal tilkobling for dette nettverkskortet. I listen med "Denne tilkoblingen bruker følgende elementer:" bør det stå Internett-protokoll (TCP/IP) Er den ikke der kan du legge den til under Instaler -> Protokoll -> Microsoft TCP/IP Lenke til kommentar
mrdellorto Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Alt er som det skal der. Jeg er ganske sikker på at feilen ligger i at "nettverkskontroller" ligger under "Andre enheter" (altså som enhet markert med gult spørsmålstegn) i enhetsbehandling. Hva er Nettverkskontroller, hvordan finner jeg driver? Lenke til kommentar
Elmy Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Tok vekk alt jeg skrev. Prøv å finne driverne på broadcom si side. www.broadcom.com Burde være der. Skal se om jeg finn noe bedre link til deg. Endret 18. november 2006 av Elmy Lenke til kommentar
Elmy Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Her er link til driver http://www.broadcom.com/support/ethernet_nic/4401.php Errr. var kanskje drivere til trådløst nettverks kort du skulle ha? Endret 18. november 2006 av Elmy Lenke til kommentar
mrdellorto Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) jepp. trådløst it is men er "nettverkskontroller" en del av w-kortet? Endret 19. november 2006 av mrdellorto Lenke til kommentar
mrdellorto Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (bumper, med dy info) Dette hjelper vel litt? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 1394 er FireWire Det du må gjøre er rett å slett og installere driverene til det trådløse nettverkskortet! Lenke til kommentar
mrdellorto Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Men jeg har da gjort det!!? kan noen peke meg i en retning? Den driveren jeg har nå er siste jeg lastet ned fra produsent. kanksje jeg ikke har den riktige?! Link. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Broadcom 440x 10/100 er nettverkskortet for ditt Ethernet-kort (MED kabel). Du må si oss hva det trådløse nettverkskortet ditt heter. Er det en bærbar du har og i så fall hva heter den? Lenke til kommentar
Elmy Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Nettverkskontroller som er under andre enheter er ditt trådløse nettverks kort men uten driver så vet ikke windows noe mer om det å da virker det ikke. Fortell hva kortet heter. Merket pluss modell nr. Når vi vet det så kan vi hjelpe deg med drivere som virker. Så når du får drivere installert så forsvinner nettverkskontrolleren fra Andre enheter. Å du kan nok ikke få noe trådløst nettverk via firewire porten som du har prøvd på. Endret 19. november 2006 av Elmy Lenke til kommentar
mrdellorto Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 D00044-001-001.exe - Calexico 2 / Intel PROSet Wireless Network Card Driver Revision: 8.0.12.9000 / 8.0 Supports: Windows XP, Windows 2000 -------------------- Er denne jeg har forsøkt på, fra PCprodusentens hjemmesider. men uten hell. specs kort: http://support.gateway.com/s/Mobile/Gatewa...102318sp2.shtml men jeg finner ingen driver hos Intel!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå