milkwood Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Etter at jeg byttet router til Linksys WRT54 GL som kjører DD-WRT v23 SP2 Om jeg starter DC++ er det som alt annet stopper opp. WEB fungerer ikke. oftes får jeg page cannot be displayed. av og ti lkanskje et bilde starter og laste ned fra siden men det er det. MSN får connectivity problems. Det er som om DC skulle ta ALL og da mener jeg ALL nett... QOS står ikke på. (vet ikke om det er mulig å sette den spesifik for DC, men..) Idag begynte den litt slik selv om jeg ikke laster ned noe, men kommer da inn på det meste, men ufattelig tregt. Kan godt hende at det ikke har noe sammenheng med DC problemet, men bare litt tregt nett idag. Noen som har vært borti noe lignende? (Vil ikke ha svar om som: bruk bittorent o.l).. Poenget er at jeg ønsker å bruke DC++ (i mitt tilfelle Revconnect). Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Dette er løsninga: Logg inn på routerkonfiguasjon (192.168.1.1) Gå til 'Administration' Gå til 'Management' Så skriver du dette under 'IP Filter Settings': Maximum Ports: 4096 TCP Timeout (s): 180 UDP Timeout (s): 180 Dette burde hjelpe Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Dette er løsninga: Logg inn på routerkonfiguasjon (192.168.1.1) Gå til 'Administration' Gå til 'Management' Så skriver du dette under 'IP Filter Settings': Maximum Ports: 4096 TCP Timeout (s): 180 UDP Timeout (s): 180 Dette burde hjelpe 7305008[/snapback] takker for raskt svar. skulle inn her for å skrive at jeg så det var et "generelt" problem p åforumet ti ldd-wtr og at jeg fikk lese litt der. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Kom tilbake med svar med resultatet. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 er det normalt at Active IP Connections står på f.eks 486 som den gjør nå (98%) selv om ingen av oss laster ned noe? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) er det normalt at Active IP Connections står på f.eks 486 som den gjør nå (98%) selv om ingen av oss laster ned noe? 7305029[/snapback] Antallet IP-koblinger øker veldig mye når du har mange nettsider oppe og bruker andre internett-tjenester (MSN, Skype ++). Spesielt gjelder dette for fildeling av typen P2P (BitTorrent, DirectConnect, LimeWire osv). Edit: DD-WRT sine verdier er veldig lav fra standard, dessverre. I f.eks. HyperWRT er disse verdiene justert fra standard av, så muligens hadde du fått et tips om å prøve denne. I den originale firmwaren fra Linksys er verdiene de samme som stardard i DD-WRT. Endret 17. november 2006 av Glenn Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Bare håper at jeg får åpnet administration linken.. hehe. den jobber fæælt.. får vel ta en restart av routern Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Bruke Net limiter eller lignene til å begrense upload kan også hjelpe. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Bare håper at jeg får åpnet administration linken.. hehe. den jobber fæælt.. får vel ta en restart av routern 7305059[/snapback] Den krever en reboot etter du har endra instillingene. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 er det normalt at Active IP Connections står på f.eks 486 som den gjør nå (98%) selv om ingen av oss laster ned noe? 7305029[/snapback] Antallet IP-koblinger øker veldig mye når du har mange nettsider oppe og bruker andre internett-tjenester (MSN, Skype ++). Spesielt gjelder dette for fildeling av typen P2P (BitTorrent, DirectConnect, LimeWire osv). Edit: DD-WRT sine verdier er veldig lav fra standard, dessverre. I f.eks. HyperWRT er disse verdiene justert fra standard av, så muligens hadde du fått et tips om å prøve denne. I den originale firmwaren fra Linksys er verdiene de samme som stardard i DD-WRT. 7305052[/snapback] er litt rart når kun jeg og leieboeren er kobla opp og kun er påkobla msn og noen få sider opp. rart den står på over 400 connections nå. men, men. .jeg øker og ser om det blir bedre. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Prøv en netstat (kjør -> cmd) og sjekk om du får mye aktive tilkoblinger opp. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Prøv en netstat (kjør -> cmd) og sjekk om du får mye aktive tilkoblinger opp. 7305086[/snapback] kommer opp ca 50stk. 45-50... en god del deploy. akamaitechnologies.com.. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Dette er løsninga: Logg inn på routerkonfiguasjon (192.168.1.1) Gå til 'Administration' Gå til 'Management' Så skriver du dette under 'IP Filter Settings': Maximum Ports: 4096 TCP Timeout (s): 180 UDP Timeout (s): 180 Dette burde hjelpe 7305008[/snapback] hvorfor så lavt som 180 på timeout.? stor forskjell fra 3600? skjønner at den må ha lavere ellers blir det fort at de er mange der som egentlig ikke er ibruk, men er ikke 180 litt lavt? Ellers fungerer alt supert nå som forventet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå