Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet stopper helt opp ved bruk av DC

Anbefalte innlegg

Etter at jeg byttet router til Linksys WRT54 GL som kjører DD-WRT v23 SP2

Om jeg starter DC++ er det som alt annet stopper opp. WEB fungerer ikke. oftes får jeg page cannot be displayed. av og ti lkanskje et bilde starter og laste ned fra siden men det er det. MSN får connectivity problems. Det er som om DC skulle ta ALL og da mener jeg ALL nett... QOS står ikke på. (vet ikke om det er mulig å sette den spesifik for DC, men..) Idag begynte den litt slik selv om jeg ikke laster ned noe, men kommer da inn på det meste, men ufattelig tregt. Kan godt hende at det ikke har noe sammenheng med DC problemet, men bare litt tregt nett idag.

Noen som har vært borti noe lignende?

(Vil ikke ha svar om som: bruk bittorent o.l).. Poenget er at jeg ønsker å bruke DC++ (i mitt tilfelle Revconnect).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er løsninga:

Logg inn på routerkonfiguasjon (192.168.1.1)

Gå til 'Administration'

Gå til 'Management'

Så skriver du dette under 'IP Filter Settings':

Maximum Ports: 4096

TCP Timeout (s): 180

UDP Timeout (s): 180

Dette burde hjelpe :)

7305008[/snapback]

takker for raskt svar. skulle inn her for å skrive at jeg så det var et "generelt" problem p åforumet ti ldd-wtr og at jeg fikk lese litt der.

Lenke til kommentar
er det normalt at Active IP Connections står på f.eks 486 som den gjør nå (98%) selv om ingen av oss laster ned noe?

7305029[/snapback]

Antallet IP-koblinger øker veldig mye når du har mange nettsider oppe og bruker andre internett-tjenester (MSN, Skype ++).

Spesielt gjelder dette for fildeling av typen P2P (BitTorrent, DirectConnect, LimeWire osv).

Edit: DD-WRT sine verdier er veldig lav fra standard, dessverre.

I f.eks. HyperWRT er disse verdiene justert fra standard av, så muligens hadde du fått et tips om å prøve denne.

I den originale firmwaren fra Linksys er verdiene de samme som stardard i DD-WRT.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
er det normalt at Active IP Connections står på f.eks 486 som den gjør nå (98%) selv om ingen av oss laster ned noe?

7305029[/snapback]

Antallet IP-koblinger øker veldig mye når du har mange nettsider oppe og bruker andre internett-tjenester (MSN, Skype ++).

Spesielt gjelder dette for fildeling av typen P2P (BitTorrent, DirectConnect, LimeWire osv).

Edit: DD-WRT sine verdier er veldig lav fra standard, dessverre.

I f.eks. HyperWRT er disse verdiene justert fra standard av, så muligens hadde du fått et tips om å prøve denne.

I den originale firmwaren fra Linksys er verdiene de samme som stardard i DD-WRT.

7305052[/snapback]

er litt rart når kun jeg og leieboeren er kobla opp og kun er påkobla msn og noen få sider opp. rart den står på over 400 connections nå. men, men. .jeg øker og ser om det blir bedre.

Lenke til kommentar
Dette er løsninga:

Logg inn på routerkonfiguasjon (192.168.1.1)

Gå til 'Administration'

Gå til 'Management'

Så skriver du dette under 'IP Filter Settings':

Maximum Ports: 4096

TCP Timeout (s): 180

UDP Timeout (s): 180

Dette burde hjelpe :)

7305008[/snapback]

hvorfor så lavt som 180 på timeout.? stor forskjell fra 3600? skjønner at den må ha lavere ellers blir det fort at de er mange der som egentlig ikke er ibruk, men er ikke 180 litt lavt?

Ellers fungerer alt supert nå som forventet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...