Gå til innhold

Mest overvurderte musikere/band?

Laughing Madcap

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Michael Jackson lager utrolig dårlig musikk. Et unntak er Earth Song og kanskje et par andre, men i det store og det hele er den mannen så oppskrytt at det er kvalmt. Fansen hans tilber ham jo som en Gud, og kler seg merkelig...

7327272[/snapback]

Neida, han lager tidsriktig musikk, og er like genial som Elvis var i sin tid. Han søker mot "det" ikonet i en tilstand som er alt annet enn "sane" hvor han overvurderer eller er så deranged at han ikke oppfatter konsekvensene av sine handlinger for å nå målet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Michael Jackson er nok et musikkgeni ja, men jeg synes det blir for dumt med den sterke anerkjennelsen han får hver gang en video dukker opp på TV. Det er sånne forståsegpåere som nikker anerkjennende til det, på samme måte som en person som overhodet ikke har peiling på kunst nikker anerkjennende når en guide legger ut om hvor fantastisk et bilde er.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Michael Jackson er nok et musikkgeni ja, men jeg synes det blir for dumt med den sterke anerkjennelsen han får hver gang en video dukker opp på TV. Det er sånne forståsegpåere som nikker anerkjennende til det, på samme måte som en person som overhodet ikke har peiling på kunst nikker anerkjennende når en guide legger ut om hvor fantastisk et bilde er.

7331870[/snapback]

Innrøm at når navnet dukker opp så vekkes interessen for "hva nå"...? Han har fått samme rettferdige/urettferdige fokus fra "oss" ved at han er "the ultimate sirckus" så da er vi villige til å selv motstridende følge med, fordi vi vet ikke når neste "Lennon, Joplin, Hendrix dukker opp"...? Det er ikke så viktig hva den personen tilfører oss idag, men hans potensiale for å levere something outstanding tomorrow:)

Lenke til kommentar
2pac        :)

7332312[/snapback]

Der må jeg si meg enig. Han har fått en slags legendestatus fordi han ble skutt, men han laget ikke noe annet enn den samme "kommers-rappen" plateselskapene spyr ut i dag.

Ellers synes jeg U2 er kraftig oppskrytt. De har noen gode sanger, men de fortjener langt i fra all oppmerksomheten de ar fått.

Lenke til kommentar

7332312[/snapback]

Der må jeg si meg enig. Han har fått en slags legendestatus fordi han ble skutt, men han laget ikke noe annet enn den samme "kommers-rappen" plateselskapene spyr ut i dag.

Ellers synes jeg U2 er kraftig oppskrytt. De har noen gode sanger, men de fortjener langt i fra all oppmerksomheten de ar fått.

7332407[/snapback]

2pac lagde "gangsta rap", med politiske og poetiske tekster. Overvurdert er han IKKE, bare av sånne som deg, som kjenner til han fordi han ble skutt og ikke fordi han lagde skikkelig bra hip-hop (med noen unntak). Fy!!

Og det er han som har lagt grunnlag for "kommers-rappen plateselskapene spyr ut i dag." Det kan jeg gå med på.

Noen som derimot er overvurdert er Snoop Dogg. 75% av hans verker er søppel.

... mener jeg :)

Lenke til kommentar
2pac         :)

7332312[/snapback]

7332407[/snapback]

2pac lagde "gangsta rap", med politiske og poetiske tekster. Overvurdert er han IKKE, bare av sånne som deg, som kjenner til han fordi han ble skutt og ikke fordi han lagde skikkelig bra hip-hop (med noen unntak). Fy!!

Og det er han som har lagt grunnlag for "kommers-rappen plateselskapene spyr ut i dag." Det kan jeg gå med på.

7333231[/snapback]

Jeg har hørt det meste 2Pac har laget, så jeg har grunnlg for å uttale meg. Greit, han hadde noen greie sanger - men det aller meste var slik se så rik jeg er- lowrider-damer som danser i bikini-jeg har vokst opp i ghettoen-det er kult å bli tatt av politiet-rap. Grunnen til at mange enda hører på musikken hans er fordi han ble skutt. :)

Lenke til kommentar
Jimi Hendrix

Nei.

Ikke Maiden heller. enten så digger man det, eller så liker man de første albumene eller så misliker man det. (iron maiden)

Jimi Hendrix er gitarkongen. søk på han på google video.

Lenke til kommentar

7332312[/snapback]

7332407[/snapback]

7333231[/snapback]

Jeg har hørt det meste 2Pac har laget, så jeg har grunnlg for å uttale meg. Greit, han hadde noen greie sanger - men det aller meste var slik se så rik jeg er- lowrider-damer som danser i bikini-jeg har vokst opp i ghettoen-det er kult å bli tatt av politiet-rap. Grunnen til at mange enda hører på musikken hans er fordi han ble skutt. :)

7333268[/snapback]

Eeeh, hva? Virker ikke som du har hørt noe på han.

Tupac hadde poetiske tekster, noe som nettopp skiller han ut fra andre rappere

Lenke til kommentar
Overvurderte band fra kritikerene:U2

Led Zeppelind

The rolling stones

The beatles (dritbra likevel)

Pink floyd

Kaizers

Arctic monkeys

Wolfmother

Green Day

AC/DC

7334911[/snapback]

Sjeldent kommer Pink Floyd ut med nye album (12 år siden sist), og sjeldent er det å se oppskrytte omtaler om dem i media. Av alle band du har nevnt der, er det liten tvil om at Pink Floyd er blant de som er nevnt minst i media. Pink Floyd har alltid blitt anerkjent i ettertid for deres plater, og ikke blitt opphauset på den måten som for eksempel Wolfmother.

Edit: Selv uten denne opphausingen, selger Pink Floyd som juling hver gang de gir ut en DVD. Les bare her!

Er det fordi Pink Floyd blir oppskrytt i media at de selger så mye, eller er det rett og slett fordi så mange liker dem?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...