Gå til innhold

Mest overvurderte musikere/band?

Laughing Madcap

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Nei faen heller! Meat Loaf ROCKER. Bat Out Of Hell I & II er tidenes heavyplater. <3

7323856[/snapback]

Jo så faen :w00t: Fordi Backman Turner Overdrive kvalte dusten :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De kan like godt være oppskrytt. De fortjener så så mye respekt og lignende, men ikke så så mye f.eks.

7323385[/snapback]

Du sier altså at de fortjener respekt, men er oppskrytt? Beklager om jeg tolket innlegget feil.

7323698[/snapback]

De fortjener respekt, men ikke så mye som de får f.eks.
Lenke til kommentar
The Beatles er ikke oppskrytt. De som mener The Beatles ikke fortjente den oppmerksomheten de fikk, har garantert ikke vokst opp på 60-tallet og de har garantert ingen forståelse for historie som fag.

7323290[/snapback]

Hva i det huleste er poenget med tråden viss bare "godkjente" band kan postes?

The Beatles er for noen veldig oppskrytt, for andre er det langt fra så oppskrytt som de synes det burde vært, altså nedskryt - og dette er opp til det enkelte individ, og en kan således si at det er subjektivt.

Det er ingen fasit på hvilke band som er oppskrytt, og hvilke som ikke er det. Og jeg ser heller ikke poenget med å krangle om det ... Annet enn at du kan sove trygt om natten da, i visshet om at du fikk tatt igjen på han som tråkket på yndelingsbandet ditt.

Forresten synes jeg Arctic Monkeys er utrolig oppskrytt. De har to brae sanger i mine øyne, "when the sun goes down" og "fake tales of san franssisco", men det er det. De har overhodet ikke revolusjonert musikken det grann, men det er selvfølgelig min subjektive mening. Dem som mener de er det beste som har skjedd musikken siden Elvis tok fatt i i gamle neger-slagere, må gjerne gjøre det.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Hva i det huleste er poenget med tråden viss bare "godkjente" band kan postes?

7324247[/snapback]

Har det slått deg at det kanskje er poenget med tråden jeg sår tvil om? At det i den store helheten er tåpelig å diskutere noe som dette?

7325233[/snapback]

Personlig ser jeg ikke hvordan man kan diskutere noe annet enn musikkens pris, kvalitet og variasjon på dette forumet. Men det lages likevel tråder støtt og stadig om hvilken sang som er best os.v.

Så personlig ser jeg slettes ikke noe problem i at det eksister en tråd med et slikt formål som denne tråden har, men det jeg dermed ser et problem i er at folk skal kalle hverandre for lite opplyste, dumme os.v. fordi de har en annen formening om hva som er musikkens mest overvurderte band (nå sier jeg ikke at det er slike ord som har blitt brukt, men det har blitt brukt ganske så lignende). Men, men, det er nå bare meg.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Jeg ser at ingen har nevnt noen norske (bortsett fra Kaisers, som jeg synes var kult intill det ble for mye av det samme)

Men det som virkelig er overvurdert i Norge er sutre og jamregitardama Ane Brun! Hun kan virkelig ikke synge og er utrolig kjedelig. Generelt sett kjedelig og kvasikunsterisk!

Til dels også Madrugada (men de kan synge og spille), Thomas Dybdahl (utrooooolig kjedelig musikk, men han kan jo spille) kan legges inn i den samme overvurderte sjangeren. Thomas Dybdahl overrasket meg faktisk positivt da jeg så han sang "american Trilogy" av Elvis i et opptak fra Quarten.

Lenke til kommentar
Etter min mening er Metallica etter Black Album sterkt undervurderte. "Alle" hater jo Metallica nå til dags, men tro det eller ei, det finnes faktisk utrolig mye bra materiale på de tre-fire siste cd'ene deres også.

7325969[/snapback]

Såklart, Load er en knallskive.

Nyhus; Her er du i mindretall, det skal godt gjøres å lage en like bra rekke som Metallica gjorde på 80-tallet :) Er en grunn til at de fortsatt er verdens største metal-band, selv 15 år etter suksessen virkelig kom.

Lenke til kommentar

U2

Dream Theater

Panic at the Disco

Metallica

Iron Maiden

Madonna

Michael Jackson

System of a down

Red hot chillipeppers

Blink 182

Green Day

Dimmu Borgir

Satyricon

Aeleohandre Fundes, eller hva det enn er han heter

Elton John

DragonForce

Eminem

Argh, skulle bli et enkelt band, men for vanskelig å velge. Mange flere, men blir bare mer og mer meningsløst å ramse opp her.

MvH Sigve :)

Lenke til kommentar
U2

Dream Theater

Panic at the Disco

Metallica

Iron Maiden

Madonna

Michael Jackson

System of a down

Red hot chillipeppers

Blink 182

Green Day

Dimmu Borgir

Satyricon

Aeleohandre Fundes, eller hva det enn er han heter

Elton John

DragonForce

Eminem

Argh, skulle bli et enkelt band, men for vanskelig å velge. Mange flere, men blir bare mer og mer meningsløst å ramse opp her.

MvH Sigve :)

7326106[/snapback]

Hvordan kan du si At Michael Jackson og Eminem er overvurdert?? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...