Gå til innhold

Mest overvurderte musikere/band?

Laughing Madcap

Anbefalte innlegg

Comfortably Numb og Another Brick In The Wall part 2 er jo lite representativt for å kunne kalle et band oppskrytt.

Hva med Echoes, Astronomy Domine, Jugband Blues, Biding My Time, The Great Gig In The Sky og Dogs? Hvis du synes de låtene er dårlige, ja så skal du få kalle dem oppskrytt. Men å basere en påstand om et band basert på de to mest kjente låtene fra det mest kjente albumet, det er feil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comfortably Numb og Another Brick In The Wall part 2 er jo lite representativt for å kunne kalle et band oppskrytt.

Hva med Echoes, Astronomy Domine, Jugband Blues, Biding My Time, The Great Gig In The Sky og Dogs? Hvis du synes de låtene er dårlige, ja så skal du få kalle dem oppskrytt. Men å basere en påstand om et band basert på de to mest kjente låtene fra det mest kjente albumet, det er feil...

7311056[/snapback]

Har høyrt mykje på Pink Floyd. Ein kamerat av meg elsker bandet og har prøvd å få meg til å like det ved å spele alt mulig.

Du spurte om kva låtar eg likte, ikkje kva for nokre eg hadde høyrt. Eg har høyrt nok til å meine at eg er i stand til å gjere ein vurdering. Om 5-10 år er kanskje PF mitt favorittband, det som er så flott med musikken. ;)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Will do, er alltid mottagelig for ny, god musikk. Det eg vil fram til er at PF så langt ikkje har svart til mine forventningar av eit band som er så populært.

For å ta eit par eksempler. Metallica og Iron Maiden er kanskje dei to mest kjente/populære bandene innan sin sjanger og begge har eg hatt mykje glede av, dei har god musikk jevnt over og eg har ikkje problemar med å forstå at dei er likt av så mange.

Lenke til kommentar
Føler jeg har sagt dette før, men en god ting kan ikke sies for ofte:

snip

7306546[/snapback]

Mye som ikke er overvurdert der..

Nevner noen:

Guns N' Roses

AC/DC

Paul McCartney..

Av de jeg synes er veldig overvurdert:

Led Zeppelin (har noe bra, men folk snakker som om de skulle vært guder..)

Jimi Hendrix (samme som over)..

7308841[/snapback]

Velvel... Vil nå si at de to bandene du mener ikke er overvurderte, er de som er mest overvurdert på min liste. At de har solgt henholdsvis 70 og 140 mill. album underbygger min påstand... At så mange mennesker faller for så utrolig dårlig musikk, er for meg uforståelig.

Led Zeppelin og Jimi Hendrix kan så være overvurdert, men de har iallefall revolusjonert musikken hver på sin måte. Litt merkelig at du missliker Led Zeppelin.... trodde de var ett av de største forbildene til Guns.... Mulig jeg tar feil

7309205[/snapback]

De var et av Slashs favorittband, ja, og hadde mye innflytelse på han.. Jeg sa aldri at jeg ikke liker dem, men synes at de har for få virkelig gode sanger til å leve opp til gudestatusen noen gir dem..

Og en liten ting du må lære til slutt:

Når du mener det er dårlig musikk, HenHau, betyr det at alle andre synes det?

Og du: Ikke alle rågode band kan revolusjonere musikken, noen band kom for sent for å gjøre det.. B. la GN'R..

Lenke til kommentar
Føler jeg har sagt dette før, men en god ting kan ikke sies for ofte:

Guns N' Roses

Iron Maiden

AC/DC

ABBA

Coldplay

David Bowie

Dido

Britney Spears

Blink 182

Green Day

Incubus

Keane

Limp Bizkit

Linkin Park

Madonna

Mariah Carey

Red Hot Chili Peppers

Marilyn Manson

Maroon 5

Metallica

Nirvana

Paul McCartney (solokarrieren....)

Pink

R.E.M

Radiohead

Rammstein

Robbie Williams

Rolling Stones

Satyricon

Dimmu Borgir

Emperor

Mayhem

Burzum

Darkthrone

Soilwork

In Flames

Shakira

Slipknot

System of a Down

Tori Amos

U2

Usher

Yes

7306546[/snapback]

Hva i all verden hører du på da, om jeg tør spørre? ^^ =)

Lenke til kommentar
Synes bassisten i Sex Pistols, Sid Vicious på en måte er overvurdert. Han har blitt et slags symbol for punk, men han kunne jo ikke skrive eller spille musikk.

7313419[/snapback]

Sikkert fordi han var "hot" og siden punk er så kult i tillegg...

sid-vicious-nb.jpg

Men fra småspøk til småalvor: Punken skulle aldri være bra. Den skulle være bråkete, provoserende og politisk. Ingen "voksne" skulle like denne musikken.

Lenke til kommentar
Synes bassisten i Sex Pistols, Sid Vicious på en måte er overvurdert. Han har blitt et slags symbol for punk, men han kunne jo ikke skrive eller spille musikk.

7313419[/snapback]

..as he was not renowned for his playing skills, though he did have some composing ability, as was later shown when he composed the track "Belsen Was A Gas" entirely by himself.

"Belsen Was a Gas" is one of the most controversial songs by the British punk band the Sex Pistols.
Lenke til kommentar

De har fått mye fokus av den enkle grunn at det en gang var et band som het Windir. De er fortsatt dyktige musikere når det kommer til fremføring, men de lager elendig musikk. Dårligste konserten jeg har vært på noen sinne, var med Vreid i Sandnes. Et uerfarent band varmet opp for dem, og de var tusen ganger mer interessante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...