oyvhov Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei. Jeg lurte på om noen visste om en måte å overføre RAW- bilder fra mitt Canon EOS 350d til PC ? jeg har ikkje tilgang til Canon CDen som følgte med og jeg har heller ikke Minnekort leser. Trenger noen bilder i løpet av helgen !! Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar
BMP Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei! Er det ikke bare å koble til USBen og legge dem i tilegnet mappe? Så kan du bruke diverse forskjellige programmer for å se bildene i. Tror også microsoft har en plugin som tillater deg å se RAW i windows. Som du finner her Ellers kan du nok finne noe på canon sin sider ang. nedlasting... http://software.canon-europe.com/products/0010192.asp Endret 17. november 2006 av BMP Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hei!Er det ikke bare å koble til USBen og legge dem i tilegnet mappe? Så kan du bruke diverse forskjellige programmer for å se bildene i. Tror også microsoft har en plugin som tillater deg å se RAW i windows. Som du finner her Ellers kan du nok finne noe på canon sin sider ang. nedlasting... http://software.canon-europe.com/products/0010192.asp 7304925[/snapback] nei..RAWbildene ligger ikke i mappa på kamera.... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 jo, det gjør de vel? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hvis det ikke ligger rawbilder i mappa (minnekortet) på kamera, er sansynligvis kamera ikke innstilt for å ta raw. Finn innstillingen for dette i menyen og rawbildene vil bli overført til pc'n på samme måte som jpegbilder. Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hvis det ikke ligger rawbilder i mappa (minnekortet) på kamera, er sansynligvis kamera ikke innstilt for å ta raw. Finn innstillingen for dette i menyen og rawbildene vil bli overført til pc'n på samme måte som jpegbilder. 7305831[/snapback] hm...nei dette funket desseverre ikke. men takk likevel Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har du prøvet at downloade zoombrowser fra Canons hjemmeside. Det er det jeg bruger og jeg syntes det virker fint. Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Har du prøvet at downloade zoombrowser fra Canons hjemmeside. Det er det jeg bruger og jeg syntes det virker fint. 7306092[/snapback] Jepp! har zoombrowser instalert, men den kom med et annet Canon camera Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hvis det ikke ligger rawbilder i mappa (minnekortet) på kamera, er sansynligvis kamera ikke innstilt for å ta raw. Finn innstillingen for dette i menyen og rawbildene vil bli overført til pc'n på samme måte som jpegbilder. 7305831[/snapback] joda jeg har tatt bildene i RAW.. hehe Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 ER zoombroser fra et DSLR ? Jeg kunne ikke få mit til at fungere, men det var fordi jeg brugte "connect to kamera" i stedet for "Connect to EOS kamera" Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 ER zoombroser fra et DSLR ? Jeg kunne ikke få mit til at fungere, men det var fordi jeg brugte "connect to kamera" i stedet for "Connect to EOS kamera" 7306586[/snapback] nei. det er fra canon powersho a95 Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Last ned Rawshooter Essentials http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.asp (ehem ...men om om du ikke får filene over på pc'en, er ikke dette mye til hjelp) Endret 17. november 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Last ned Rawshooter Essentials http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.asp (ehem ...men om om du ikke får filene over på pc'en, er ikke dette mye til hjelp) 7307424[/snapback] Har ingen problem å opne RAW-filene, det gjør jeg i photoshop.. men å få dem inn på PCen er PROBLEMET Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Skaff deg en Minnekortleser, har funket for flere jeg vet om. Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Skaff deg en Minnekortleser, har funket for flere jeg vet om. 7307593[/snapback] Ja, men det skal jeg, men det hjelper ikke nå i helgen Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Skaff deg en Minnekortleser, har funket for flere jeg vet om. 7307593[/snapback] Ja, men det skal jeg, men det hjelper ikke nå i helgen 7307718[/snapback] Hvorfor ikke? De selger det ganske mange plasser, viss du ikke bor 10 mil fra nærmeste bygd så er det store sjangser å få tak i det. Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Skaff deg en Minnekortleser, har funket for flere jeg vet om. 7307593[/snapback] Ja, men det skal jeg, men det hjelper ikke nå i helgen 7307718[/snapback] Hvorfor ikke? De selger det ganske mange plasser, viss du ikke bor 10 mil fra nærmeste bygd så er det store sjangser å få tak i det. 7310472[/snapback] Jo, jeg er faktisk 6 mil fra nærmeste butikk som selger det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå