Gå til innhold

Overføre Raw bilder til PC

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om noen visste om en måte å overføre RAW- bilder fra mitt Canon EOS 350d til PC ? jeg har ikkje tilgang til Canon CDen som følgte med og jeg har heller ikke Minnekort leser. Trenger noen bilder i løpet av helgen !!

Takk på forhånd for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er det ikke bare å koble til USBen og legge dem i tilegnet mappe?

Så kan du bruke diverse forskjellige programmer for å se bildene i. Tror også microsoft har en plugin som tillater deg å se RAW i windows. Som du finner her

Ellers kan du nok finne noe på canon sin sider ang. nedlasting... http://software.canon-europe.com/products/0010192.asp

Endret av BMP
Lenke til kommentar
Hei!

Er det ikke bare å koble til USBen og legge dem i tilegnet mappe?

Så kan du bruke diverse forskjellige programmer for å se bildene i. Tror også microsoft har en plugin som tillater deg å se RAW i windows. Som du finner her

Ellers kan du nok finne noe på canon sin sider ang. nedlasting... http://software.canon-europe.com/products/0010192.asp

7304925[/snapback]

nei..RAWbildene ligger ikke i mappa på kamera.... :(

Lenke til kommentar
Hvis det ikke ligger rawbilder i mappa (minnekortet) på kamera, er sansynligvis kamera ikke innstilt for å ta raw. Finn innstillingen for dette i menyen og rawbildene vil bli overført til pc'n på samme måte som jpegbilder.

7305831[/snapback]

hm...nei dette funket desseverre ikke. men takk likevel :)

Lenke til kommentar
Hvis det ikke ligger rawbilder i mappa (minnekortet) på kamera, er sansynligvis kamera ikke innstilt for å ta raw. Finn innstillingen for dette i menyen og rawbildene vil bli overført til pc'n på samme måte som jpegbilder.

7305831[/snapback]

joda jeg har tatt bildene i RAW.. hehe

Lenke til kommentar
Skaff deg en Minnekortleser, har funket for flere jeg vet om.

7307593[/snapback]

Ja, men det skal jeg, men det hjelper ikke nå i helgen :)

7307718[/snapback]

Hvorfor ikke? De selger det ganske mange plasser, viss du ikke bor 10 mil fra nærmeste bygd så er det store sjangser å få tak i det.

Lenke til kommentar
Skaff deg en Minnekortleser, har funket for flere jeg vet om.

7307593[/snapback]

Ja, men det skal jeg, men det hjelper ikke nå i helgen :)

7307718[/snapback]

Hvorfor ikke? De selger det ganske mange plasser, viss du ikke bor 10 mil fra nærmeste bygd så er det store sjangser å få tak i det.

7310472[/snapback]

Jo, jeg er faktisk 6 mil fra nærmeste butikk som selger det :):(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...