Aetius Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Akam inviterer fire heldige lesere til å bli med på fototur og teste hvert sitt digitale speilreflekskamera. Les mer Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Vi kan evt også ta imot påmeldinger i form av PM til undertegnede. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hadde det vert på Vestlandet skulle jeg så gjerne vert med, men det er nok litt teit å reise helt til Oslo da... Men hadde nok vert koslig det, jeg klør i fingrene etter å prøve et pentax kamera, og ikke minst Sony A100 og Nikon D80. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hvilken optikk vil kunne brukes? Skulle veeeldig gjerne vært med, men jeg bor i Narvik så det blir litt vanskelig Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Vi stiller med kitobjektiver og normalobjektiv, pluss telezoom for Sonyen. Hvis folk vil bruke stativ eller annen optikk til de aktuelle kameraene, så er de selvsagt velkommen til det. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Dette høres moro ut..... Og en mulighet til å skrive sin egen review etterpå? Men hvis du helst ikke skal bruke kjent system. Sønnen min har K100D, jeg har Nikon og et Sony kamera. Ikke er jeg noe glad i Canon, så da var det ikke mange kameraer igjen til meg. Endret 17. november 2006 av dhjerp Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Vi er ikke SÅ nøye på det. Forøvrig får man sjangsen til å skrive sin egen review etterpå, men Erik og jeg kommer også til å skrive en. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Dette kunne jeg virkelig tenke meg å bli med på, men neste lørdag blir veeeeldig stress. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 No problem. Dette er mitt lille hjertebarn, og hvis denne gangen blir en suksess, vil vil helt sikkert gjøre det igjen. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Flott initiativ, hadde jo vært fett å ta en fototur med uvant utstyr. Er målet å lage en slags ukvalifisert test av kamerahusene? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Tja, delvis å knytte bedre bånd mellom regaksjon og lesere, delvis å la leserne prøve de kameraene som vi tester, og delvis å "teste" kameraene for menigmann, med realistiske motiver. En slags blanding. I tillegg er det en sjangse for oss å diskutere bilder og fotografering med leserne. Gleder meg jeg, men har ikke fått så mange påmeldte ennå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg skulle virkelig likt å være med, men siden jeg bor langt faen oppi nord så kan jeg dessverre ikke. Hvis dere noensinne arrangerer noe slikt lengre nord (svært tvilsomt dog) eller en helg jeg faktisk er sørpå så kommer jeg Lenke til kommentar
nyland Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Gleder meg jeg, men har ikke fått så mange påmeldte ennå. 7310406[/snapback] PM sendt ! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg hadde sendt PM for lenge siden, om det ikke var for at jeg får besøk fra laaaaaangt oppi nord, noe som skjer sjeldent. Da blir det litt dumt å stikke fra besøket. Uansett, blir gøy å se resultatet, og om det evt. frister til gjentagelse. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Synes alle de fire utvalgte bør få prøve alle fire kamera. Ellers kan en god fotograf tippe vektskålen i retning til fordel for det kameraet han bruker, mens en annen fotograf ville hatt en annen virkning på resultatet, med samme kamera. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ellers kan en god fotograf tippe vektskålen i retning til fordel for det kameraet han bruker, mens en annen fotograf ville hatt en annen virkning på resultatet, med samme kamera. 7321323[/snapback] Det høres ut som en konkuranse ? Forøvrig synes jeg de burde få beholde kameraene som takk for arbeidet Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Det er ikke snakk om noen konkurranse, verken mellom folk eller kameraer. Vi tenker oss dette som et tilbud til leserne med litt bildediskusjon etterpå - ikke som en kameratest. Vi har bare noen timer på oss før lyset forsvinner, så å bytte rundt mellom fire brukere og fire kameraer er ikke aktuelt. Folk må få tid på seg til å bli såpass kjent med utstyret at de ikke blir hemmet nevneverdig av at de ikke kan med det når de tar bilder. Det som er tanken er at hver deltager plukker etterpå ut et bilde han synes er best av de han tok, behandler det og skriver om hvordan han tok det, hva han har gjort med det, og hvorfor han valgte akkurat det bildet. Etterpå gjør Erik og jeg det samme, enten med samme bildet, eller et annet dersom vi er uenig i valget. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg hadde sendt PM for lenge siden, om det ikke var for at jeg får besøk fra laaaaaangt oppi nord, noe som skjer sjeldent. Da blir det litt dumt å stikke fra besøket. Uansett, blir gøy å se resultatet, og om det evt. frister til gjentagelse. 7311448[/snapback] Hvorfor ikke ta besøket med på fototur, to fluer i et smekk maximus. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Det viser seg at Nikon ikke kan la oss låne en D80 til helgen likevel, men de stiller opp med en D40 istedet. Det blir artig. Vi er fullbooket nå, men kan ta imot "reserver" som kan stille på kort varsel dersom noen deltagere uteblir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg