Fastar Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei, jeg lurte på hvilken lett motorsykler er bra å kjøpe, og har bra fart? Godt tyverisikret må de være! Har sett sånne irrterende fjortisser som stjeler/ødelegger mopeder/scooter. Jeg kan bruke 30-40 tusen kr. Er litt ny i dette her Endret 17. november 2006 av Fastar Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er litt ny i dette her 7304600[/snapback] Ja, det skjønte jeg Neida. Altså en fin sykkel som har grei fart er Honda NSR. Har en fart på 140 uten plomba i. Tyverisikringen må du selfølgelig stå for selv (bortsett fra rattlås), vil anbefale drev/bremse lås. eller kjetting Bra å kjøpe? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei, jeg lurte på hvilken lett motorsykler er bra å kjøpe, og har bra fart?Godt tyverisikret må de være! Har sett sånne irrterende fjortisser som stjeler/ødelegger mopeder/scooter. Jeg kan bruke 30-40 tusen kr. Er litt ny i dette her 7304600[/snapback] ser det står moped så da regner jeg med at det er 50ccm. Jeg vil klart anbefale Derbi GPR (den med potta under hekken). det er muligens den best utstyrte 50cc sykkelen på markede nå ( i denne er en motor fra derbi som helt klart er bedre en AM6 motorer som er i de fleste andre mopeder). mvh Jan-Ove Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Derbi motorer er bedre enn AM6 motorene som er i de fleste mopeder. Han sier ikke dette fordi han skal ha seg Gpr selv ;P Men du mener vel lettmc, siden 30-40k? om du skal ha lettmc, vil jeg anbefale Aprilia RS125. Den kan trimmes til over 30hk med free power kit. toppfart på rundt 180kmh. Caviga Mito er også et godt valg, men litt dyrt... Honda er evighets maskiner, men går ikke fuldt så bra som RS125. Rs har også god holdbarhet om du tar vare på den... eller kan du kjøpe deg cross. KTM eller Husquarna er gode valg da Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg sier TSX, billig, lett å finne deler, lett å style, ingen som gidder å stjele den. så sparer du resten av pengene til bil. Du trenger det Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg sier TSX, billig, lett å finne deler, lett å style, ingen som gidder å stjele den. så sparer du resten av pengene til bil. Du trenger det 7312246[/snapback] Det at ingen har lyst til å stjele den, er det selvsagt en veldig god grunn til. - kjempe bra argument. Derbi GPR - Nei, ikke noe GPR som Evil Duck , eier nr 1 av en rød GPR sier. Kåper sier vi neitakk til på moped, da ting på moped ikke eier kvalitet, uansett hvordan du vrir og vender på det. Drit langt i moped, og gå på lettlappen, billigere i lengden, mtp på trimming, lås, forsikring, bøter, deler og ikke minst, irritasjons momentet på lover ang moped, iforhold til lett. Lett lappen 10-13 000kr, Aprillia RS125 kr 25 000kr - Går bedre enn NSR. Det med at derbi sine maskiner er bedre enn minarelli sine, det er teit å si. Duck, har du noengang hatt en minarelli maskin ? Har du sett inni maskin ? Gir sjaltrene er tykkere, noe som gjør at kassa holder lenger. Omtrent det eneste også. Godt vedlikehold, som feks kjøre med olje i maskin som mange faktisk ikke gjør, så holder den, og ikke rumpestump penetrering av motoren med feks Bidalot sylis på orginal veiv og lager. Endret 18. november 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg sier TSX, billig, lett å finne deler, lett å style, ingen som gidder å stjele den. så sparer du resten av pengene til bil. Du trenger det 7312246[/snapback] Det med at derbi sine maskiner er bedre enn minarelli sine, det er teit å si. Duck, har du noengang hatt en minarelli maskin ? Har du sett inni maskin ? Gir sjaltrene er tykkere, noe som gjør at kassa holder lenger. Omtrent det eneste også. 7313089[/snapback] nei det har jeg ikke hat, men grunnlaget jeg har for å si det er at de fleste på moped forumet faktisk er enige i at derbi motorer er bedre (inkludert de fleste am6 eier som har peiling på motor) jeg sier dermed ikke at jeg har peiling. Men Veiva på en derbi sine motorer tåler mer en AM6 å ifølge am6 eier er girkassa på Derbi sin bedre. Endret 18. november 2006 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg brukte heller 16k på en brukt lett motorsykkel, den er tyverisikkret ved at den ser så gammel og dårlig ut om sykkelen min stå ved siden av en aprilia tar de apriliaen . Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Kjøpte meg en Aprilia rs 125 Offtopic: Igår når jeg gikk hjem så jeg en scooter. Jeg gikk bort til den for å sjekke hvor mye den kjørte. Den kjørte 140Km/t. Går dette an for en scooter? Den kan sikkert kjøre i motorveier? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det finnest lettmc scootere. Perfekt ting for jentene Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kjøpte meg en Aprilia rs 125 Offtopic: Igår når jeg gikk hjem så jeg en scooter. Jeg gikk bort til den for å sjekke hvor mye den kjørte. Den kjørte 140Km/t. Går dette an for en scooter? Den kan sikkert kjøre i motorveier? 7400206[/snapback] hvordan klarte du å skjekke det? Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg så på scooteren og dets dekk som sa meg litt noe.Og i skjermen der det står hvor mye bensin,Km/t osv er. Sikkert en jente som eier det Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Jeg så på scooteren og dets dekk som sa meg litt noe.Og i skjermen der det står hvor mye bensin,Km/t osv er. Sikkert en jente som eier det 7402645[/snapback] Om jeg forstår rett, så tror du at scooteren går i 140 når speedometeret går til 140? Tror du blir litt skuffet der ja Endret 2. desember 2006 av madgringo Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Nei, selvsagt ikke men de fleste scooterene jeg sett har står det 80Km/t, gjorde meg litt nysgjerrig. Endret 1. desember 2006 av Fastar Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Nei, selvsagt ikke men de fleste scooterene jeg sett har står det 80Km/t, gjorde meg litt nysgjerrig. 7403179[/snapback] Og det betyr ikke at den går i 80kmt. ^^ Så du på dekkene, også så du at den gikk i 140? Make sence.. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Så du på dekkene, også så du at den gikk i 140? Make sence.. 7403501[/snapback] Haha. Noen biler står det jo det opp til 250kmh. Men det betyr ikke at de greier det. Mest sannsynlig er det en lettmc siden det står til 140kmh, men det kan like godt være en moped. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg så på scooteren og dets dekk som sa meg litt noe.Og i skjermen der det står hvor mye bensin,Km/t osv er. Sikkert en jente som eier det 7402645[/snapback] Kanskje det dummeste jeg har hørt ? Og Duck, vil du si at guttene på mopedportalen.com har greie på ting ? 90% følger mengden, prater piss, ikke noe fakta , tror at moped går i 190km/t med en liten trimmer på. Og for ikke å nevne kleptomanene der.. 80% av alt som selges er jo stjelt der... Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) jeg parkerer min nye aprilia en dag utenfor min blokk, så når jeg skulle ta en kjøretur så ser jeg bak- og framhjulet er tom av luft og det er merker av knivstikk. HELVETE, hva feiler det folk i de siste!! Har så lyst å slå dem som gjorde dette her!! Nå må jeg skifte dekkene, stress Endret 2. desember 2006 av Fastar Lenke til kommentar
Aroeed2 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 HONDA MT5.... det er tingen Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg sier TSX, billig, lett å finne deler, lett å style, ingen som gidder å stjele den. så sparer du resten av pengene til bil. Du trenger det 7312246[/snapback] Det med at derbi sine maskiner er bedre enn minarelli sine, det er teit å si. Duck, har du noengang hatt en minarelli maskin ? Har du sett inni maskin ? Gir sjaltrene er tykkere, noe som gjør at kassa holder lenger. Omtrent det eneste også. 7313089[/snapback] nei det har jeg ikke hat, men grunnlaget jeg har for å si det er at de fleste på moped forumet faktisk er enige i at derbi motorer er bedre (inkludert de fleste am6 eier som har peiling på motor) jeg sier dermed ikke at jeg har peiling. Men Veiva på en derbi sine motorer tåler mer en AM6 å ifølge am6 eier er girkassa på Derbi sin bedre. 7313201[/snapback] Hvis du er en normal person, som klarer å ikke sette på en trim sylinder på orginal veiv og clutch og faktisk bruker clutchen, bytter gir olje 1 gang i året, så skal du se at du ikke merker noe forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå