talisar Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Sitter her med et MSI K7T Turbo hovedkort, som har en søt liten Promise FastTrak100 (PDC20265) raid kontroller integrert. I følge manualen skal det gå å sette HDD til slave, og bruke IDE3/IDE4 som vanlig ATA kontroller, men dette fungerer dårlig. Noen som har erfaring med dette? Får ikke satt opp diskene på andre måter enn i en Raid0 stripe, og det er jo ikke det jeg vil. Noen som har gjort tilsvarende? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har du prøvd å skrue av raid funksjonen i bios? Har ikke prøvd det selv på mitt msi kort. Eg kjører på ata33 på mine ata66/100 diskene Lenke til kommentar
talisar Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Dette kortet har ingen mulighet for å disable onboard biosen. En løsning jeg forsøkte var å sette de to 43.2 gb diskene opp som to raidarrays, men da fikk jeg en på 85.9gb og en på 43.2 :smile: Og jeg fikk ikke formatert de. MSI skriver at diskene må stå som SLAVE for at ide3/ide4 skal kunne fungere som vanlige disker. Frustrerende merkelig det her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå