Grape Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Noen som kan tipse meg om et ok program i Windows til å kjøre MySQL spørringer? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hvis du har MySQL installert er det bare til å kjøre spørringer i cmd. Lenke til kommentar
roac Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hvis du har MySQL installert er det bare til å kjøre spørringer i cmd. 7304389[/snapback] Og bare for å presisere, så er vel kommandoen "mysql" for å starte programmet som gjør at du kan kjøre spørringer, du kan ikke kjøre spørringer rett fra CMD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hvis du har MySQL installert er det bare til å kjøre spørringer i cmd. 7304389[/snapback] Og bare for å presisere, så er vel kommandoen "mysql" for å starte programmet som gjør at du kan kjøre spørringer, du kan ikke kjøre spørringer rett fra CMD. 7312999[/snapback] man kan vel bruke mysql --execetue="SELECT * FROM table;" mindatabase, så jo.. det er mulig rett fra cmd Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 man kan vel bruke mysql --execetue="SELECT * FROM table;" mindatabase, så jo.. det er mulig rett fra cmd 7315115[/snapback] Njo, forsåvidt. Men du kan ikke bare skrive spørringen rett på CMD, så å si at du bare kan gjøre det rett fra kommandolinja uten å henvise til mysql.exe synes jeg var litt for tynt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Noen som kan tipse meg om et ok program i Windows til å kjøre MySQL spørringer? 7304259[/snapback] du burde ta en liten kikk her.. GUI-programmer før sql-spørringer o.l. man kan vel bruke mysql --execetue="SELECT * FROM table;" mindatabase, så jo.. det er mulig rett fra cmd 7315115[/snapback] Njo, forsåvidt. Men du kan ikke bare skrive spørringen rett på CMD, så å si at du bare kan gjøre det rett fra kommandolinja uten å henvise til mysql.exe synes jeg var litt for tynt 7315785[/snapback] sant nok.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hmm... det er en stund siden jeg prøvde MySQL på Windows (pleier å bruke Linux til utvikling). Holder det ikke å skrive mysql i kommandolinjen (og taste passord ved spørsmål), og så er man klar til å skrive spørringer? Kanskje jeg burde installere MySQL på denne partisjonen også. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Skriv inn path til mysql, samt -u brukernavn -p. Du vil da først bli bedt om å skrive inn passord, så velger du database med å skrive "USE databasenavn", så er det bare å skrive spørringene Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kan også anbefale 'MySQL Front' - dette er i og for seg et program med grafisk grensesnitt, men det kan kanskje være greit innimellom det også? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kan også anbefale 'MySQL Front' - dette er i og for seg et program med grafisk grensesnitt, men det kan kanskje være greit innimellom det også? 7357113[/snapback] Vet du hva som har skjedd her? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ikke helt sikker, men det kan være på grunn av dette. (Jeg har ikke prøvd dette programmet selv). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ikke helt sikker, men det kan være på grunn av dette. 7362629[/snapback] Det ser ut som det som følger med når man installerer MySQL på Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå