Gå til innhold

Terminalprogram til MySQL spørringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har MySQL installert er det bare til å kjøre spørringer i cmd.

7304389[/snapback]

Og bare for å presisere, så er vel kommandoen "mysql" for å starte programmet som gjør at du kan kjøre spørringer, du kan ikke kjøre spørringer rett fra CMD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Hvis du har MySQL installert er det bare til å kjøre spørringer i cmd.

7304389[/snapback]

Og bare for å presisere, så er vel kommandoen "mysql" for å starte programmet som gjør at du kan kjøre spørringer, du kan ikke kjøre spørringer rett fra CMD.

7312999[/snapback]

man kan vel bruke mysql --execetue="SELECT * FROM table;" mindatabase, så jo.. det er mulig rett fra cmd ;)

Lenke til kommentar
man kan vel bruke mysql --execetue="SELECT * FROM table;" mindatabase, så jo.. det er mulig rett fra cmd ;)

7315115[/snapback]

Njo, forsåvidt. Men du kan ikke bare skrive spørringen rett på CMD, så å si at du bare kan gjøre det rett fra kommandolinja uten å henvise til mysql.exe synes jeg var litt for tynt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Noen som kan tipse meg om et ok program i Windows til å kjøre MySQL spørringer?

7304259[/snapback]

du burde ta en liten kikk her.. GUI-programmer før sql-spørringer o.l. ;)

7315115[/snapback]

Njo, forsåvidt. Men du kan ikke bare skrive spørringen rett på CMD, så å si at du bare kan gjøre det rett fra kommandolinja uten å henvise til mysql.exe synes jeg var litt for tynt :)

7315785[/snapback]

sant nok.. :p

Lenke til kommentar

Hmm... det er en stund siden jeg prøvde MySQL på Windows (pleier å bruke Linux til utvikling). Holder det ikke å skrive mysql i kommandolinjen (og taste passord ved spørsmål), og så er man klar til å skrive spørringer?

Kanskje jeg burde installere MySQL på denne partisjonen også. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...