Gå til innhold

Mangler lyd i headset

Anbefalte innlegg

Jeg får bare lyd i begge øreklokkene når jeg har pluggen bak halveis i. Får bare lyd i den høyre visst jeg putter den helt inn. Har hatt dette problemet en stund, men dette gjeller bare headset ikke høytalere etc. Noen ideer om hva som kan være feilen?

MVH Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har ikke noe med headsettet og gjøre pga har prøvd flere forskjellige headset. Jeg har en splitter jeg kan putte inn bak så jeg kan teste om det er selve støpselet som er feilen, men jeg må ha headsettet halveis inn i den for og få lyd i begge øreklokkene, selv om splitteren er helt inni støpselet.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har i grunnen hatt et tilsvarende problem som trådstarteren beskriver. Når jeg kobler til head-set, stereoanlegg og lignende til line-out på laptopen, så blir det bare lyd på den høyre høyttaleren. Men hvis jeg trekker pluggen litt ut, får jeg lyd på den venstre høyttaleren, men da sitter ikke pluggen særlig godt i, og lyden detter fort ut.

Jeg har brukt plugger med to svarte ringer, som jeg antar er stereo, og det som er litt spesielt er at inntil for ca. en måned siden fungerte headset og høyttalere helt fint i stereo ut fra line-out, men plutselig en dag var det ikke slik mer :cry: .

Derfor vil jeg også anta at selve lydkortet mitt er stereo, så enten har jeg trykt på noe jeg ikke burde, eller så har line-out på kortet på et vis blitt ødelagt.

Høyttalerne innebygd i laptopen fungerer fint i stereo, jeg har oppdatert driverne til lydkortet og jeg har prøvd å gå inn på alle lyd innstillingene jeg kunne finne, men fant ikke noe for å endre mono til stereo akkurat på line-out.

Takker for hjelp. :)

(PS: Det integrerte lydkortet jeg har er Realtek High Definition Audio, hvis jeg ikke har misforstått)

Endret av Blurghh
Lenke til kommentar

Kan være at utgangen har fått litt hard medfart/bruk over tid, slik at loddepunkter og lignende kanskje har løsnet.

En annen mulig grunn til at du kun får lyd når du trekker kabelen litt ut, er at låsearmen er bøyd, slik at den vil kun få kontakt når låsearmen ligger mot den delen av jack-hodet som har størst omkrets. Ta en titt her.

Kan forøvrig nevne at det er høyre kanal som går på den indre ringen, og venstre kanal som går på tuppen som er i kontakt med låsearmen.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Hmm, jo det virker sannsynlig at kanskje låsearmen har gått på en liten smell. Jeg prøvde å myse litt inn i selve line-out kontakten, og det som kunne se ut som selve låsearmen ikke stakk så veldig langt ut, så jeg skal se litt senere om jeg litt forsiktig kan få lirket låsearmen tilbake i riktig posisjon. :)

Edit:

Prøvde å lirke låsearmen litt ut ved hjelp av en tilpasset ståltråd, og det fungerte kjempefint. Nå er det lyd i både høyre og venstre høyttaler når jeg kobler til headset og/eller stereoanlegg. :)

Så du skal ha tusen takk for hjelpen skag1. :thumbup:

(PS: Håper min lille kidnapping av tråden også var til nytte for trådstarteren)

Endret av Blurghh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...