Espen Holm Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har et trådløst aksesspunkt Zyxel ZyAir G-500 montert i et skap omtrent midt i huset. Enebolig. Tømmer i noen av veggene. MAC filter, ikke kryptering Opplever at jeg mister kontakten stadig vekk, 10 m (men 2 vegger) unna aksesspunktet. Ikke store forskjellen enten jeg bruker et 3Com Officeconnect Wireless CardBus 54 Mbps 802.11g WPA PCMCIA kort eller et Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES (phu...) Noen ganger funker det OK, andre er det håpløst. Er Zyxel ZyAir G-500 et dårlig trådløst aksesspunkt ? Er det rekkevidden/styrken som er for dårlig? Kan det hjelpe med en ekstra eller en bedre antenne? Eller er det like greit å anskaffe et nytt og kraftigere aksesspunkt?? Linksys WRT54G (v.4) har jeg sett får brukbare anbefalinger, men vil det hjelpe meg? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har samme problem med en linksyswrt54g(v1.0), med ca samme avstand men gjennom 3 vegger. Satte på 2 stk 7dbi rundsstråleantenne og nå fungerer det greit. Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Har samme problem med en linksyswrt54g(v1.0), med ca samme avstand men gjennom 3 vegger. Satte på 2 stk 7dbi rundsstråleantenne og nå fungerer det greit. 7304121[/snapback] Har du en lenke til disse antennene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå