Onlyme88 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei! Jeg er en jente som veier 50 og er vel ca 168 høy! Problemet er at jeg liker ikke at jeg er så tynn. Jeg spiser no hver gang jeg er sulten - slik at det er ikke det at ejg ikke spiser som er problemet. Jeg pleide å være veldig aktiv før, og trente 3-4 ganger i uken, men etter at jeg fikk smerter i magen,var jeg nødt til å roe ned på dette. Og, nå...så trener jeg neste aldri. Ifølge BMI tester, så har jeg 16,5-17 i BMI, og alt under 18,5 er undervektig! Jeg ønsker å nå ca 19-20 BMI....da må jeg ca veie 55(for 19)! Det jeg trenger hjelp til er å komme i rutine igjen. Hva skal jeg trene og hvordan? Jeg er glad i å jogge - men hvor mye skal jeg da jogge? (Vil helst trene inne). Hva skal jeg spise? Noe jeg må kutte ned? Eller begynne med? Hvordan skal jeg bygge opp treningsøkta? Uff....dette er vanskelig, da jeg ikke er konfertabel med min egen kropp. Vil ha litt mer kjøtt på beina for å si det sånn;) Setter stor pris på råd og hjelp! Mvh Meg=) Endret 17. november 2006 av Onlyme88 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er nå ikke akkurat noen trenings guru... kanskje mer det motsatte Men uansett. Ønsker man å legge på seg å da mest i form av muskler er proteinrik mat alfa omega. Kjøtt, dvs kjøtt der man kan se kjøttet. De fleste blandingsprodukter (pølser, kjøttkaker, kjøttdeig osv) inneholder ofte lite kjøtt og mye fett mel og melk. Kylling og egg er også proteinrikt. Og ønsker du å bygge muskler er nok ikke jogging den beste formen for trening. Det finnes allerede mange gode forslag til treningsopplegg for å bygge muskler her på forumet hvis du leter litt rundt, men husk at alt må tas med en klype salt å se ut som en oppblåst muskelbunt er ikke så fantastisk det heller;) Lenke til kommentar
Onlyme88 Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Er nå ikke akkurat noen trenings guru... kanskje mer det motsatte Men uansett. Ønsker man å legge på seg å da mest i form av muskler er proteinrik mat alfa omega. Kjøtt, dvs kjøtt der man kan se kjøttet. De fleste blandingsprodukter (pølser, kjøttkaker, kjøttdeig osv) inneholder ofte lite kjøtt og mye fett mel og melk. Kylling og egg er også proteinrikt. Og ønsker du å bygge muskler er nok ikke jogging den beste formen for trening. Det finnes allerede mange gode forslag til treningsopplegg for å bygge muskler her på forumet hvis du leter litt rundt, men husk at alt må tas med en klype salt å se ut som en oppblåst muskelbunt er ikke så fantastisk det heller;) 7304173[/snapback] Hmm, tusen takk for svar! Den eneste som har svart hittil! Hmm, ønsker jo litt muskeler da....men er så dårlig å dette med hvordan:| Skal ta en titt rundt som du sa;) Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Kanskje du kan søke hjelp i et treningssenter nær deg? Mange har gratis veiledning, og kan sikkert hjelpe deg å komme i gang. Jeg ville begynt med en sport jeg syns var kul, og for tiden er jeg klatrefrelst. Du får sterk rygg og god bevegelighet, og kombinert med aerobisk trening får du en veldig sunn kropp. Svømming er også en idrett som bygger jevne pene muskler i hele kroppen. Kanskje volleyballtrening eller noe sånt frister? Det er mange som trener inne, men som ikke gjør det på vekter. Når forbrenningen går opp, vil du bli mer sulten og spise oftere. Da er det lurt å satse på å spise riktig og ofte, og hvis du er tynn fra før vet du sikkert hvordan det fungerer. Hvis du ikke får i deg "nok" mat til treningen kan det være greit å lade opp med rosiner, maxim-type sportsdrikk og powerbar-lignende greier. Lenke til kommentar
Onlyme88 Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Kanskje du kan søke hjelp i et treningssenter nær deg? Mange har gratis veiledning, og kan sikkert hjelpe deg å komme i gang. Jeg ville begynt med en sport jeg syns var kul, og for tiden er jeg klatrefrelst. Du får sterk rygg og god bevegelighet, og kombinert med aerobisk trening får du en veldig sunn kropp. Svømming er også en idrett som bygger jevne pene muskler i hele kroppen. Kanskje volleyballtrening eller noe sånt frister? Det er mange som trener inne, men som ikke gjør det på vekter. Når forbrenningen går opp, vil du bli mer sulten og spise oftere. Da er det lurt å satse på å spise riktig og ofte, og hvis du er tynn fra før vet du sikkert hvordan det fungerer. Hvis du ikke får i deg "nok" mat til treningen kan det være greit å lade opp med rosiner, maxim-type sportsdrikk og powerbar-lignende greier. 7304266[/snapback] Takk for svar! Ahaaa, skjønner! Fotball frister no jævlig. Men de fleste tar det så seriøst og satser skikkelig...og da tørr jeg ikke helt å begynne:P Ellers frister freestyle...kanskje det er no for meg? hmm Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Takk for svar!Ahaaa, skjønner! Fotball frister no jævlig. Men de fleste tar det så seriøst og satser skikkelig...og da tørr jeg ikke helt å begynne:P Ellers frister freestyle...kanskje det er no for meg? hmm 7304282[/snapback] Det går an å spille i lavdivisjonslag, og de tar det jo ikke så veldig seriøst.. Men det er trening, sosialt, og sikkert moro.. Så lenge det er noe du har lyst til å drive med, kjør på! Det er i hvert fall mer muskelbyggende enn jogging, pga den naturlige intervalltreningen det innebærer. Det kan være smart å trene rygg også, da mange kvinner sliter med dette på et senere tidspunkt.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Tren styrke. Ikke spis hva som helst av usunne matvarer. Spis sunt, og spis sånn at du akkurat har litt kalorioverskudd daglig. Et lite overskudd er nok. Når du begynner å trene så vil du straks bli mere sulten så da vil du muligens spise mere automatisk. Men hvis du spiser enormt mye vil du bare legge på deg flesk, og det vil du ikke for flesk er vanskelig nok å bli kvitt som det er. Du vil legge på deg muskelmasse. Så som de andre sier, tren og spis proteinrik mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå