Admin'c Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Tok fingern på mit g4ti4600 skjermkort, det ble så varmt at jeg ikke klarte å holde fingern der lenger. Er dette for varm i og med at det er 17grader inne? bruker en stille kjøler fra tt... Opplevde nettop at når jeg svarte på innlegg fikk jeg noen små firkanter lengst til høyre på skjermen Hva skal jeg gjøre??? Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har et sånt kort selv har aldri opplevd at det har blitt noe særlig varm. Er du sikker på at du har montert den kjøleren riktig? Hvilken kjøler er det btw? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Nå begynner jeg å bli engstelig. Her er den http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1349 fikk en gubbe på komplett til å montere den [ Denne Melding var redigert av: Admin'C på 2002-11-13 20:48 ] Lenke til kommentar
BloodRabbit Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Går vifta rundt? er kjøleren ordentli på plass? har du overklokket? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Har ikke overklokket, kjøleren går rundt og allt ser ok ut. Han monterte den riktig, brukte as3 Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Helt sikker på at den har skikkelig kontakt med gpu da? Mulig kjøleribba ikke er helt plan eller.no. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Hva gjør man da? kjører på med slipemaskin mens man kjøper en midlertidlig eller .no? Kanskje en annen vifte hadde vært bedre???? Noen forslag? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Snakk med han som monterte og Mplex. Det er litt dems ansvar... Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg har den samme kjøleren. Jeg var såre fornøyd i begynnelsen og anbefalte folk å kjøpe den her på forumet, men i det siste er jeg blitt mer skeptisk. Den bråker noe infernalsk i begynnelsen, høres ut som den holder på å krepere. Det tar ca 1 minutt før det gir seg. I den maskinen jeg sitter på nå er det kun den og harddisken som gir nevneverdig lyd, meget iriterende. F. Ps beklager at jeg ikke kan bidra med noe i problemet ditt, måtte bare få sagt dette.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Naaa er ikke enig. Creative sin vifte var værre. Kan hende din vifte er blitt skeiv, men varm er den lel :sad: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Mitt ati 8500 er jo glovarmt over det meste av kortet. Sikkert en 60-70 grader, men var slik når jeg fikk kortet og. Sendte engstelig mail til multicom, de mente at sånn var ehlt i orden. Har hatt kortet nå i 1 år uten problemer, men får hvite prikker i spill her og der, men er ikke sikker på om dette er på grunn av drivere eller hete. Har nå bytta ut den lille pinglevifta som var originalt med en zalman chipsettribbe der en 80mm vifte blåser fint på. Er kjøligere en originalt, men fortsatt dritt varmt og fingeren min liker seg dårlig på skjermkortet. Tror at geforce kortet klarer seg fint. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 har samme kjøleren... opplevde selv at kortet ble en smule varmt... så jeg tok en kikk på undersiden. kan si en ting, og det er at den kjøleren ikke er mye plan. måtte slipe ganske mye før jeg ble fornøyd. det bråker litt ja, men bare å stille ned på 7v. hjelper litt hvertfall. kan egentlig ikke anbefale den. den er stilig å se på, men det er alt. kjøleevnen er så som så, og med tanke på støynivået så er den igrunnen et mislykket prosjekt. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg hadde et Asus GF4 ti4200 og det ble sinsykt varmt. Bakpå kortet og overalt på kortet. Vell det kortet er sendt inn til komplett og jeg venter på nytt. Vet ikke om det er PGA varmen ,men jeg forsøkte og sette en 80mm vifte til og blåse på skjermkortet og tempraturen sank ,men desverre så forsvant ikke feilene i grafikken. Har også hatt endel andre skjermkort og det er jo vanlig at de blir varme da , Har jo et stort varmetap og små pingle kjølere. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Kjøp en slik en: http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm Den bruker jeg nå..slipper viftestøyen hvis den skulle plage deg oxo :smile: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Du må vel lime den på, og jeg gidder ikke å miste garantien hvisnoe går galt :wink: Ellers er det et meget godt forslag... Fikk fyren på komplett til å love og se på det, leverer det vel lørdag eller noe... Kanskje jeg skal skifte ut tt viften med en 80mm... hmmmmmm Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hvem har sagt noe om at den skal limes på? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hehe...har ikke brukt noe lim på den jeg da,men.. Du bruker bare vifte hullene som den gamle vifta sitter i.Se "filmen" på Zalman sin side om det. Følger med kjølepasta og alt..til og med en jalla skrutrekker får du med i pakka. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Den Grønne skrutrekkern som følger med gjør jobben fint den da. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Stilig, men den holde en g4ti4600 fra creative da. Er vel bre å putte på en ekstra vifte :wink:. Man hvis det du sier er sant LØP OG KJØP (ikke på elkjøp da). Må bare få tak i pengene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå