benbeni89 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei. Jeg skreiv en mail til nextgentel og spurte åssen jeg skulle sette opp en statisk ip-adresse. Fikk dette svaret: "Hei! Om du mener fast IP, er dette en tjeneste du kan kjøpe av oss. Vennligst logg inn på www.kundesider.no, og logg inn med kundenummer som brukernavn og ditt postnummer som passord. På våre kundesider (http://nextgentel.no/kundesider) er det mulig å bestille tilleggstjenester, som f.eks. fast IP-adresse. Innlogging på kundesidene er brukernavn og passord for din primære epostkonto (broadpark). Du kan eventuelt benytte 13662 / xxxx for begrenset tilgang." Det koster da 100kr/mnd! Og det er vel litt dyrt? Så lurte på om statisk ip-adresse er det samme som fast ip-adresse? Ser jo at man egentlig kan sette opp sånne selv.. Endret 21. november 2006 av benbeni Lenke til kommentar
mintman Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Spørsmålet er om du skal ha en fast intern IP adresse (som 10.0.0.1 e.l.) eller en fast IP adresse fra Nextgentel (som 84.48.xxx.xxx, e.l.)? Fast IP fra Nextgentel er en tjeneste som koster penger, mens en fast intern IP adresse kan du sette opp selv. Dette finner du mer om her: http://www.answers.vt.edu/ask4help/connection/vtkb697.htm Endret 17. november 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Spørsmålet er om du skal ha en fast intern IP adresse (som 10.0.0.1 e.l.) eller en fast IP adresse fra Nextgentel (som 84.48.xxx.xxx, e.l.)? Fast IP fra Nextgentel er en tjeneste som koster penger, mens en fast intern IP adresse kan du sette opp selv. Dette finner du mer om her: http://www.answers.vt.edu/ask4help/connection/vtkb697.htm 7303483[/snapback] Ok. Men vet lism ikke helt hva jeg skal ha:P Når jeg sjekker min eksterne ip så er den: 84.48.xxx.xx. Og 10.0.0.1 er jo for å komme inn på routeren. Routeren er Thomson-Alcatel SpeedTouch 585i fra nextgentel. Men det jeg skal bruke den til er dette: http://www.portforward.com/english/routers...ch585i/DC++.htm Og da trenger jeg tydligvis en statisk ip-adresse for å få til det? Åssen ip-må jeg ha da? 84.48.xxx.xx?? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 nei, du tenger ikke fast ip for å åpne porter i routeren din. skriv inn 10.0.0.1 eller den ip som du har nå, så kommer du inn på konfigurasjons-delen til routeren Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Flyttes fra Programvare til Nettverk. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 nei, du tenger ikke fast ip for å åpne porter i routeren din.skriv inn 10.0.0.1 eller den ip som du har nå, så kommer du inn på konfigurasjons-delen til routeren 7304359[/snapback] Ok. Men åpner en port for DC++. Men får ikke til å bli aktiv bruker! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har du skrevet inn den eksterne IP-en (84.48.xxx.xxx) i DC++? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 i tilleg til å åpne porter i routeren, så må kanskje brannmuren din også konfigureres? Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 i tilleg til å åpne porter i routeren, så må kanskje brannmuren din også konfigureres? 7304942[/snapback] Har satt inn den externe ip`en ja. OGså åpna port. Men det står at ikke brnnmuren på routeren er slått på. Så åssen brannmur er det da? Har AVG antivirus.. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ta turen hit, og ta den testen som sjekker for åpne porter. Da vet du i det minste om porten du har åpnet faktisk er åpen. Er porten åpnet og DC++ konfigurert som det skal, så kan ikke jeg tenke meg hva som er galt. Og du er sikker på at du ikke har Windows Firewall (eller liknende) kjørende i bakgrunnen? Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det er denne du skal følge for å få statisk IP på maskina di. http://www.portforward.com/networking/staticip.htm Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ta turen hit, og ta den testen som sjekker for åpne porter. Da vet du i det minste om porten du har åpnet faktisk er åpen. Er porten åpnet og DC++ konfigurert som det skal, så kan ikke jeg tenke meg hva som er galt. Og du er sikker på at du ikke har Windows Firewall (eller liknende) kjørende i bakgrunnen? 7310628[/snapback] Jeg gikk inn på den siden du sa.. Men vet ikke helt om jeg gikk på riktig plass for å skjekke.. Men kom dette når jeg scanna.. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har satt inn den externe ip`en ja. OGså åpna port. Men det står at ikke brnnmuren på routeren er slått på. Så åssen brannmur er det da? Har AVG antivirus..7305581[/snapback] Jeg tenkte på brannmuren på pc'n din, hvis du har en. Kjører du WinXP SP2 eller nyere så ville du visst det hvis du ikke har brannmur (da får du masse advarsler og røde varsellys, operativsystemet maser helt til du installerer/aktiverer brannmur) Jeg gikk inn på den siden du sa.. Men vet ikke helt om jeg gikk på riktig plass for å skjekke.. Men kom dette når jeg scanna..7313530[/snapback] Jeg ser at du fant frem til "ShieldsUp!" iallefall, og det er jo rett. Et sted der kan du også skrive inn hvilke porter du ønsker å teste, det er jo en enklere og raskere metode enn å teste alle... Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Har satt inn den externe ip`en ja. OGså åpna port. Men det står at ikke brnnmuren på routeren er slått på. Så åssen brannmur er det da? Har AVG antivirus..7305581[/snapback] Jeg tenkte på brannmuren på pc'n din, hvis du har en. Kjører du WinXP SP2 eller nyere så ville du visst det hvis du ikke har brannmur (da får du masse advarsler og røde varsellys, operativsystemet maser helt til du installerer/aktiverer brannmur) Jeg gikk inn på den siden du sa.. Men vet ikke helt om jeg gikk på riktig plass for å skjekke.. Men kom dette når jeg scanna..7313530[/snapback] Jeg ser at du fant frem til "ShieldsUp!" iallefall, og det er jo rett. Et sted der kan du også skrive inn hvilke porter du ønsker å teste, det er jo en enklere og raskere metode enn å teste alle... 7313587[/snapback] Ok.. Jeg har Windows Vista.. Men hvis det er noen som vet hvor jeg skal gå å skrive inn port for å teste den. Kan de ikke forklare hvor jeg skal gå? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hvilken port er det du har åpnet for i router? (altså; hvilken port ønsker du å teste?) Og jeg tipper du bruker windows firewall (hvis den heter det i Vista). Se om du finner den på "kontrollpanel -> security center" eller noe sånt. Applikasjonen som skal bruke aktuell port må få godkjenning derfra. På grc kan du teste en enkelt port via url'en https://www.grc.com/x/portprobe=80 (bytt ut 80 med den porten du ønsker å teste). Eventuelt har de nederst på ShieldUp!-siden et felt man kan skrive inn flere porter og teste dem alle Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) hvilken port er det du har åpnet for i router? (altså; hvilken port ønsker du å teste?) Og jeg tipper du bruker windows firewall (hvis den heter det i Vista). Se om du finner den på "kontrollpanel -> security center" eller noe sånt. Applikasjonen som skal bruke aktuell port må få godkjenning derfra. På grc kan du teste en enkelt port via url'en https://www.grc.com/x/portprobe=80 (bytt ut 80 med den porten du ønsker å teste). Eventuelt har de nederst på ShieldUp!-siden et felt man kan skrive inn flere porter og teste dem alle 7315754[/snapback] Jeg har gått inn på Windows Firewall og godkjent DC++, det var godkjent fra før og. Men når jeg skal teste portene, så kommer det: Status: Stealth, på alle portene jeg tester. Hva vil det si? EDIT: Her kan du se et bilde av DC++: Endret 19. november 2006 av benbeni Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 I DC++ må du både åpne port og legge inn ekstern IP. Dette gjøres best ved å ha statisk lokal IP og fast adresse på den eksterne. Det er flere som leverer gratis fast adresse: no-ip.com og dyndns er to. Da kan du legge inn din eksterne ip i DC++ som f.eks: meg.no-ip.info Uansett så er det greit å få DC++ til å fungere OK med din normale eksterne ipadresse før du blander inn nye faktorer Lenke til kommentar
Largie Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Innlogging på kundesidene er brukernavn og passord for din primære epostkonto (broadpark). Du kan eventuelt benytte 13662 / xxxx for begrenset tilgang." Det er lurt å fjerne brukernavn og passord til loginsidene før du poster public! Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Innlogging på kundesidene er brukernavn og passord for din primære epostkonto (broadpark). Du kan eventuelt benytte 13662 / xxxx for begrenset tilgang." Det er lurt å fjerne brukernavn og passord til loginsidene før du poster public! 7317417[/snapback] Fuck! Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 I DC++ må du både åpne port og legge inn ekstern IP.Dette gjøres best ved å ha statisk lokal IP og fast adresse på den eksterne. Det er flere som leverer gratis fast adresse: no-ip.com og dyndns er to. Da kan du legge inn din eksterne ip i DC++ som f.eks: meg.no-ip.info Uansett så er det greit å få DC++ til å fungere OK med din normale eksterne ipadresse før du blander inn nye faktorer 7317360[/snapback] Åssen får jeg den til å fungere med min normale eksterne ipadresse? Får det jo ikke til.. Men skal jeg prøve å lage en fast adresse på f.eks. dyndns.com da eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå