levlex Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Europa overgår nå USA i jobbskapning, noe som i stor grad skyldes mobilspillindustrien. Les mer Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 I stor grad? Tror nok andre sektorer har bidratt mer enn mobilspillindustrien. Nevner, bygg og helsevesen som to eksempler. Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ja, mobilspillindustrien bidrar neppe merkeverdig Gameloft må være særdeles inneffektive hvis de tallene de oppgir stemmer, 2000 ansatte. Her i Glu er vi kun 200, men gjør en minst like bra jobb Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Glu er eid og styrt av venture capitalister, det eneste de tenker på er kortsiktige gevinster. Ikke arbeidsplasser. Gameloft har mange gode spill og er mye mer kjent. Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Glu tenker kortsiktig? Hvorfor har de da klart å vokse fra rundt 50.-plass til nå å være en av de 3 største, på 5-6 år? Gameloft eies av UbiSoft, på samme som EA Games Mobile eies av EA Games. Glu er et av de få firmaene som kun satset på mobil-spill og vi er kjent for å ha de beste spillene i industrien. Ikke alle spill som kommer fra USA er helt topp, men dem som lages i Europa (av "Macrospace") er nesten utelukkende godt mottatt av brukere og testere. Og man kan ikke hyre inn fullt av mannskap hvis man ikke trenger det Fra og med idag har vi forresten en man som jobber i Norge også, det må du vel være enig i at er bra? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg er enig i at macrospace har laget mange gode spill men har ennå ikke sett noen gode glu spill, muligens du har forslag til gode spill som har blitt utviklet under glunavnet. Digget spesielt fatal force, synd det ikke ble noen oppfølger til det spillet. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Prøvde et Glu-spill her om dagen. En venninne av meg er kjempefornøyd med et Vil du bli millionær-spill, og når jeg prøvde det kom jeg til å tenke på Molna med en gang jeg så Glu-logoen. Det lille jeg prøvde spillet ga meg et inntrykk av at det var bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg