Gå til innhold

Forslag til utdanninger?

Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Gpr for tiden VK1 allmennfag, men vet ikke hva jeg vil studere. På skolen har jeg engelsk, reiselivslære, samfunnskunnskap og spansk som studierettningsfag.

På fritiden driver jeg med:

* Språk

* Musikk

* Tegning/design

Ønsker å ta hele eller deler av utdanningen i utlandet (Primært London og Cape Town). Gjerne første året i Norge og resten i utlandet, hvis en slik løsning er mulig.

Noen som har noen ideer til hvilke studier som kan passe meg?

På forhånd takk :)

Edit: Hvilke stipend/studielånstilbud er det ved utelandsstudier?

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Naa vet jeg ikke mye om de utdanningene du kan ta, men jeg vet litt om stipend i utlandet. Snakket med en jente fra Bergen som studerte ved universitetet i North Dakota, og hun fortalte meg at staten dekker 45 % av aaret ditt hvis universitetet er "klarert" av den norske stat.

7303727[/snapback]

Høres meget bra ut. Det jeg har mest lyst til er å ta første året i Norge og så et eller to år i utlandet. Er det noen som tilbyr slike "pakker", eller slik at man kan gjøre dette uten noen store problemer? Har sett noen privatskoler har det :)

Lenke til kommentar
Høres meget bra ut. Det jeg har mest lyst til er å ta første året i Norge og så et eller to år i utlandet. Er det noen som tilbyr slike "pakker", eller slik at man kan gjøre dette uten noen store problemer? Har sett noen privatskoler har det  :)

7312844[/snapback]

Naa skal jeg bare svare ut ifra det jeg vet, men ja, du kan ta det forste aaret i Norge og resten i f.eks USA. Jeg vet om flere som har gjort det, men jeg vet dessverre ikke hvordan det fungerer siden jeg ikke er paa universitet nivaaet enda. Men sjekk litt rundt, saa vil du finne ut av det. :)

Lenke til kommentar

De fleste høgskoler/universiteter har etablert samarbeid med utenlandske skoler. Dette sørger blant annet for at utdannelsen du tar i utlandet passer sammen med resten av studiene og man unngår letter junglen av tilbud der ute.

Høgskolene har gjerne et internasjonalet kontor som tar seg av slikt, foreslår at du letter etter aktuell informasjon om dette på skoles webside eller enda bedre tar direkte kontakt med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...